افتتاح نیروگاه زباله سوز نوشهر، رفع دغدغه زباله در غرب مازندران

 نیروگاه زباله سوز نوشهر صبح امروز به دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید و با افتتاح آن گام مهمی در رفع دغدغه همیشگی شهرهای غرب در بخش زباله برداشته شد.

به گزارش ایسنا، استاندار مازندران در افتتاح رسمی نیروگاه زباله سوز نوشهر با بیان اینکه با عنایت ویژه مقام معظم رهبری و اختصاص ۲۵ میلیارد  تومان از جانب ایشان این نیزوگاه  احداث شد، اظهار کرد:  مابقی هزینه های صرف شده از محل اعتبارات دولتی اجرایی شد. 
احمد حسین زادگان با اشاره به اینکه شرکت  TTS  کل پروژه نیروگاه زباله سوز نوشهر را انجام داد و ساری و رشت را در دست احداث دارد،افزود: این پروژه چند ایراد جزئی دارد که بزودی برطرف می شود. 
وی با اشاره به اینکه پروژه به این مهمی حیف بود که به دستور رئیس جمهور افتتاح نشود، تصریح کرد: جمالی نژاد رئیس سازمان همیاری شهرداری های کشور که در این مراسم حضور دارد  در حوزه شهرداری ها تبحر زیادی دارد. 
استاندار مازندران از پیگیری مناسب جمالی نژاد در  موضوع رفع معضل پسماند کشور خبر داد و گفت:رئیس جمهور نیز بر رفع پسماند در شمال کشور تاکیدات زیادی دارد.
حسین زادگان بیان اینکه با افتتاح نیروگاه نوشهر، مشکل زباله این شهر و چند شهر اطراف حل می شود، یادآور شد:  نیروگاه زباله سوز ساری نیز با ۷۰ درصد پیشرفت مشکل زباله ساری و چند شهر حومه را رفع می کند.
وی خاطر نشان کرد:  این پروژه حاصل تلاش جمالی نژاد و معاونین وی  و شرکت TTS است.
استاندار مازندران، نخاله های ساختمانی و تفکیک زباله از مبدا را از جمله مهم ترین مشکلات مازندران برشمرد و متذکر شد: این امر نیازمند فرهنگ سازی است و رسانه ها نقش مهمی دارند و در این میان هرچه زباله کمتری تولید کنیم بهتر است. 
در ادامه علی امانی شهردار نوشهر با اشاره به کلنگ زنی پروژه نیروگاه سوز نوشهر در سال ۹۰ گفت:  این پروژه نخستین نیروگاه زباله سوز کشور بعد از تهران است. 
وی ضمن تقدیر از شرکت TTS به عنوان شرکت سازنده نیروگاه، اظهار کرد:  نیروگاه گام مهمی در جهت رفع مشکل زباله شمال کشور است. 
وی از کلنگ زنی احداث پل بزرگ ماشلک خبر داد و تصریح کرد:  پل ماشلک یکی از پلهای حیاتی در داخل شهر نوشهر است که شهروندان همواره از ترافیک بر روی این پل رنج می بردند اما با همراهی اعضای شورای شهر،  احداث آن آغاز شد. 
شهردار نوشهر ادامه داد:  در مجموع این پل در دو قطعه به طول ۴۰ متر و عرض ۱۶ متر با ۳۸ میلیارد تومان احداث شد که تاکنون دولت تنها ۵۰۰ میلیون تومان برای مطالعه آن تخصیص داده است و مابقی نیازمند اعتبارات دولتی است. 
امانی ادامه داد:  با حضور مدیر کل منابع طبیعی مازندران نوشهر و اعضای شورای شهر،  ۷۵ هکتار از اراضی عرصه های جنگلی جنوب نوشهر از رودخانه ماشلک تا نیرنگ  طی قراردادی ۱۵ ساله به شهرداری واگذار شد  تا تبدیل به پارک مناسبی جهت شهروندان شود. 
جمیله هاشمی رئیس شورای شهر نوشهر نیز از افتتاح نیروگاه زباله سوز به عنوان یکی از اتفاقات خوب کشور یاد کرد و گفت:  در این پروژه تمام فرایندهای زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است. 
وی افزود:  پل جدید ماشلک به عنوان شاهراه ورود و خروج نوشهر است که مطالبه چندین ساله مردم نوشهر بوده است و در ایام نوروز و تابستان دارای گره ترافیکی سنگینی می شد. 
هاشمی ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورای شهر نوشهر گفت:  احداث پل جدید می تواند نقش مهمی، در کاهش ترافیک داشته باشد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۲۱:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99092721424
  • خبرنگار : 50201