مدیر پژوهشی دانشگاه ولایت ایرانشهر:

پژوهش یکی از کاربردی ترین موارد پویایی در دانشگاه ها است

مدیر پژوهشی دانشگاه ولایت ایرانشهر گفت: موضوع پژوهش از بنیادی ترین و اصلی ترین موارد در حوزه تحقیقات در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر پیری افزود: تحقیقات و پژوهش یکی از عواملی است که موجب رشد آموزش در مراکز دانشگاهی می‌شود و اگر می‌خواهیم آموزش توسعه پیدا کند باید قاعدتا تحقیق و پژوهش بیشتری انجام بدهیم و پژوهش و تحقیق بیشتر زمانی رخ می دهد که خروجی مورد نطر ما در دانشگاهها دیده شود و تاثیر آن را بر روی رشد مراکز آموزش عالی به وضوح ببینیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دنبال این هستیم که پذیرش ها کاربردی باشد و در اختیار جامعه و صنعت و صاحبان سرمایه قرار بگیرند و  معتقد هستم که باید پژوهش ها بر اساس راه برد ها و چشم اندازهایی که  دانشگاه های موجود در منطقه برای خود در نظر گرفته‌اند عملیاتی  شود .

وی ادامه داد: تولید و توسعه علم و دستیابی به فناوری برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در جهان و کسب ثروت به منظور بهبود وضع زندگی مردم و رفاه عمومی، مرهون مطالعه و پژوهش نخبگان، دانشمندان، محققان و فناوران دانشگاه‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی وزارتخانه ها، سازمانها، مراکز دولتی و غیر دولتی است و ما باید در این مسیر به صورت جدی وقت بگذاریم که همه چیز عملیاتی بشود و خوشبختانه دانشگاه ولایت از ظرفیت های خوبی برخوردار است .

مدیر پژوهشی دانشگاه ولایت ایرانشهردر پایان خاطر نشان کرد: مهمترین رسالت هفته پژوهش این است که، این تفکر را در اذهان مسئولان و مردم ایجاد و احیاء نماید که تحقیق و پژوهش نقش مهمی در پیشرفت استان و کشور دارد و اگر بتوانیم با پژوهشی که انجام می‌دهیم باعث رشد جامعه شویم قطعاً پژوه شما درست بوده و در مسیر درستی استفاده شده و در غیر این صورت باید به تجدید نظر بشود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99092519578
  • خبرنگار :