گفت وگوی تلفنی روسای جمهور مصر و موریتانی

دفتر ریاست جمهوری مصر از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور این کشور با همتای موریتانیایی خود درباره راه‌های تقویت همکاری‌های متقابل و برخی مسایل منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگویی تلفنی با محمد ولد الغزوانی، همتای موریتانیایی خود، راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه و مشترک دو کشور به ویژه در سطح نظامی و امنیتی و مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل و نیز همکاری‌های اقتصادی، مبادلات تجاری و افزایش سرمایه‌گذاری‌های متقابل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر اظهار کرد: دو طرف در سطح مسایل منطقه نیز درباره بحران لیبی تبادل نظر کرده و با توجه به تاثیرات مستقیمی که ادامه یافتن بحران لیبی بر امنیت ملی هر دو کشور دارد، بر لزوم افزایش هماهنگی‌ها در این زمینه تاکید کردند.

به گفته بسام راضی، سیسی و الغزوانی در این تماس تلفنی تلاش‌های انجام شده در مبارزه با شیوع ویروس کرونا را مورد بررسی قرار داده و توافق کردند دو کشور از طریق تبادل تجربه‌ها و رایزنی میان دستگاه‌های مربوطه در این زمینه با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99092418269
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها