چگونه مبلمان اداری مناسب انتخاب کنیم؟

مبلمان اداری شامل چند بخش اصلی از جمله انواع میز اداری، صندلی اداری و انواع پارتیشن های اداری می باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام نوژن، مبلمان به دفتر محل کار شما ظاهری زیبا و ساختار مناسبی می دهد که منجر به بالا رفتن راندمان کاری می گردد. در صورتی که نقش و تأثیر مبلمان فراتر از وسیله ای برای انجام امور اداری است.

یک مبلمان اداری راحت و خوب می تواند در بهبود ارتباط نیروها، راندمان و بازدهی کار و حتی سلامت جسمی و روحی بسیار اثرگذار باشد. در نهایت اینکه انتخاب مبلمان اداری، چیدمان و طراحی آن به نوعی علم و هنر محسوب می شود.

در نتیجه اگر قصد خرید این محصول را برای محل کار خود دارید بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید و نیز از نیازها و خواسته های خود آگاه باشید.

علاوه بر این آیتمی که حساسیت انتخاب و خرید مبلمان اداری را بالا می برد ارتباط مستقیم و مدت زمان طولانی که با بدن دارد، به این خاطر است که از شاخص های مهم در انتخاب مبل اداری دارا بودن استاندارهای ارگونومیک می باشد.

و باید توجه داشت که هر بخشی از مبلمان اداری تصویری از برند و نام شما را در ذهن مخاطبان و مشتریانتان شکل می دهد. تصویری که با انتخاب مناسب ترین مبلمان می تواند زیبا و تاثیرگذار باشد.

گزینش مبلمان اداری

مهم ترین و اصلی ترین آیتم کیفیت است. مبل اداری از دسته ابزارهای است که باید مدت ها به خوبی و با کیفیت روز اول کار کند. پس مبلمانی را پیدا کنید که از استحکام خوب برخوردار باشد و به زودی احتیاجی به تعمیر و تعویض پیدا نکند.

دومین آیتم مهم، راحتی مبل است که باید توجه ویژه ای به آن شود. هر چقدر مبلمانی که انتخاب می کنید دارای استاندارها و اصول ارگونومیک باشد به همان اندازه نیروها در حین انجام کار کمتر دچار احساس خستگی و مشکلات جسمی می گردند. انتخاب درست مبلمان سازمانی موجب می گردد تا کارکنان با انرژی بیشتری در طول زمان کاری به فعالیت های خود بپردازند.

عامل بعدی در انتخاب مبلمان اداری کارایی است که باید به آن توجه داشت. در مرحله انتخاب مبل لازم است به این نتیجه گیری برسید که آیا این وسیله متناسب با خواسته ها و نیازهای شما طراحی و ساخته شده است یا خیر، که این آیتم بسیار مهم و تعیین کننده است.

برای خرید مبلمان اداری باید بتوانید نیازسنجی خوبی انجام دهید تا خواسته های شما از انواع مبلمان مشخص شود. از جمله فضای محل کار، حوزه فعالیت شما، تعداد نیروها، نوع ارباب رجوع ، رنگ و دیزاین شرکت و... همگی از عامل های هستند که در انتخاب و خرید مبلمان اداری تاثیرگذاراند.

مبلمان اداری در دو نوع کلاسیک و مدرن

در صورت کلی مبلمان ادرای به دو سبک اصلی کلاسیک و مدرن طراحی می شوند. در هنگام چیدمان دکوراسیون شرکت، طراح شما امکان دارد از هر دو سبک به طور ترکیبی استفاده نماید. اما بهتر است که با در نظر گرفتن نیازها و شرایط خاص خود از بین این دو سبک یکی را برای تجهیز مبلمان دفتر کار خود انتخاب نمایید.

امروزه با افزایش استفاده از طراحی دکوراسیون ها به صورت باز و مطرح شدن مباحث جدید مانند، میز اداری داغ همگی از عواملی هستند که منجرب شده مبلمان مدرن بیشتر مورد استقبال عموم قرار بگیرند.

به علاوه این که توجه به تغییر فعالیت کارکنان نیز حائزاهمیت است، به طوری که در گذشته کارمندان بیشتر با کاغذ و پرونده ها سرو کار داشته اند ولی امروزه کارها بیشتر از طریق نرم افزاری، کامپیوتر، لپ تاب و تکنولوژی انجام می گیرند.

به اضافه مواردی که گفته شد توجه به حوزه کار در انتخاب بین این دو سبک موثر خواهد بود. به شکلی که شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی و استارت آپ های نو ظهور، بیشتر از سایر مشاغل علاقه دارند که از مبلمان مدرن استفاده نمایند.

مبلمان اداری مدرن از جهت کارایی، ساختار، امکانات، دوام، تناسب با بدن انسان و ویژگی های ارگونومیک به نسبت مبلمان کلاسیک شرایط بهتری دارند.

جایگاه مبلمان اداری در فضای کاری

از مبل و نیم ست های اداری بیشتر در قسمت های پذیرایی از میهمانان و مشتریان استفاده می گردد. یکی از مسائل مهمی که در مورد مبلمان سازمانی وجود دارد میزان تاثیرگذاری این مبلمان بر روی فضای کسب و کار و محیط کاری است. مبلمان اداری علاوه براینکه در جذب مشتری و رفاه حال ارباب رجوع موثر می باشند تاثیر بسزایی نیز بر راندمان کاری کارمندان دارند.

اگر کارمندی بر صندلی نادرست و غیر استاندارد فعالیت روزانه خود را انجام می دهد قطعاً دچار خستگی و آسیب جسمی می شود. که این مسئله می تواند در دراز مدت مشکلات بسیاری برای افراد به وجود آورد.

به همین خاطر استفاده از صندلی های استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکات مهم در خرید مبلمان اداری

. در هنگام خرید مبلمان اداری به حوزه فعالیت خود که قرار است از این تجهیزات استفاده نمایید توجه داشته باشید، تا محیط زیبا و جذابی را به وجود آورید.

. در زمان خرید از اشخاص با تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید.

. در هنگام خرید سعی کنید تا جنس مرغوب و با کیفیت بالا را خریداری نمایید ممکن است این اختلاف قیمت ها به چشم نیاید ولی در کارایی و دوام تفاوت های زیادی باهم دارند.

به طور کلی می توان گفت خرید مبلمان اداری مناسب می تواند بازدهی محیط کاری را تا مقدار زیادی بالا ببرد. با خرید مبلمان اداری و پارتیشن اداری از نوژن می توانید مبلمان خوب و با کیفیت و متناسب با محیط کاریتان را انتخاب نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • یکشنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99092318007
  • خبرنگار : 30054