گزارش ایسنا از جلسه شورای شهر تبریز؛

عمارت ساعت در حال فرسوده شدن است/ انتقاد شدید شورانشینان از قانون خودیاری شهرداری

دویست و یازدهمین جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز یکشنبه ۲۳ آذر، به ریاست شهرام دبیری و با حضور شهردار تبریز و سایر اعضای شورا در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در ابتدای این جلسه با اشاره به برگزاری حضوری جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در پی کاهش میزان مبتلایان به ویروس کرونا، اظهار کرد: شهروندان باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان اپیدمی کرونا ادامه دهند.

وی ادامه داد: روزانه ۷۰ هزار نفر در دنیا و ۸۲۰۰ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و متاسفانه ۲۰۱ نفر فوت می‌کنند. 

وی خاطر نشان کرد: با ادامه‌ی شرایط فعلی امیدواریم‌ در آینده‌ای نزدیک با تولید واکسن، اپیدمی کرونا مدیریت شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از شهروندان تبریز بابت رعایت پروتکل های بهداشتی قدردانی می‌کنیم، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم تا زمانی‌که واکسن به صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته و به شهروندان تزریق نشود، باید مسائل بهداشتی را رعایت کرد.

وی در ادامه سخنانش، افزود: از شهروندان می‌خواهیم تا از برگزاری مراسم شب یلدا پرهیز کنند.

دبیری فرارسیدن سالگرد درگذشت محمد اشرف نیا، عضو فقید شورای شهر تبریز و ارتحال آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت و اظهار کرد: ایت الله یزدی عمر شریف خود را در راه مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی و خدمت صادقانه در مسئولیت‌های بزرگ اداره‌ی کشور همچون ریاست قوه‌ی قضاییه و عضویت در شورای نگهبان، مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی صرف کرد.

وی همچنین سالگرد شهادت شهید آجودان زاده و درگذشت مادر شهیدان جبارپور را نیز تسلیت گفت.

گلایه از عدم پرداخت اضافه کاری بازنشستگان ایثارگر

دبیری در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گلایه از عدم پرداخت اضافه کاری بازنشستگان ایثارگر، خاطرنشان کرد: علی‌رغم وجود قانون برای ادامه‌ی کار بازنشستگان ایثارگر و فرارسیدن زمان بازنشستگی، از شهرداری می‌خواهیم این اضافه کاری را پرداخت کند. ایثارگرانی که طی سال‌ها برای این شهر تلاش کرده‌اند باید تکریم ‌شوند.

رئیس شورای شهر تبریز با تاکید بر لزوم پشتیبانی و کمک از قشر قالیبافان تبریز نیز گفت: امروز باید هنر صنعت فرش را همراهی کنیم تا به جایگاه اصلی خود در اقتصاد برسد.

وی همچنین با اشاره به هفته پژوهش اظهار کرد: اگر پژوهش‌ها به درستی اجرایی شود، می‌توان به دستاوردهای علمی بالایی دست یافت و اگر امروز دشمنان به سمت ترور دانشمندان ما حرکت می‌کنند، به این دلیل است که دستاوردهای علمی کشور بسیار زیاد و قابل توجه است.

رئیس شورای شهر تبریز با تبریک انتخاب مجدد غلامحسین مسعودی ریحان به عنوان رئیس شورای اسلامی استان، گفت: امیدواریم شورای استان در خصوص کاهش اختیارات شورای شهر توسط مجلس اقدامات مناسبی انجام دهد.

در ادامه، دستور اول جلسه درخصوص «لایحه شــهرداری تـبریز جهت اعمـال مساعـدت مـالی به مبلغ   ۳۴۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۵۰ ریــال معـادل۵۰درصــد ازکـل بـدهی احتسـابی عـوارض مربـوط به فضـای سـبز به مبلغ  ۶۸۸ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۰۰ ریال به شـرکت صنایع پمپیران به دلیل واحد تولیدی موفق وبه لحاظ توسعه فضای سبز مطلوب محوطه داخلی شرکت» مورد بررسی قرار گرفت.

عبداله تقی‌پور، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه گفت: کمیسیون با حضور اعضا، ماهیت رای صادره برای فضای سبز شرکت پمپیران را تایید کرده و مشکلی وجود ندارد؛ همچنین اعضای کمیسیون در خصوص موضوع پرداخت هبه برای توسعه فضای سبز این شرکت نیز که یکی از شرکت‌های درخشان کشور است، موافقت کرده‌اند.

محمد باقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز نیز اظهار کرد: متن این لایحه یک توهین به شرکت پمپیران است و باید در متن قید می‌شد که باتوجه به اینکه شرکت پمپیران فضای سبز مناسبی ایجاد کرده، شهرداری نیز عوارضی از این شرکت دریافت نخواهد کرد.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز خاطرنشان کرد: پمپیران علاوه بر کسب موفقیت در زمینه‌ی صنعت، اقدام به گسترش فضای سبز نیز کرده و با رعایت قانون، قصد جابجایی تعدادی از درختان آفت زده را دارد؛ برای انجام این کار به صورت قانونی، مبلغی را که شهرداری باید به عنوان جریمه دریافت کند، می‌بخشیم.

شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسسون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز گفت: از افراط و تفریط در زمینه‌ی محیط زیست پرهیز کنیم؛ امروز یکی از کارگاه‌های موفق تولیدی به‌خاطر سختگیری شورای شهر با مشکل روبرو شده است؛ مگر درختانی که خود شهرداری مسئول مراقبت آن‌ها  است، خشک نمی‌شود که از بخش خصوصی درخواست جریمه داریم؟

کریم صادق‌زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز نیز اظهار کرد: رای صادر شده در حق یک واحد تولیدی موفق در سال جهش تولید قابل قبول و عادلانه نیست. شرکتی که به عنوان شرکت دوستدار محیط زیست انتخاب شده، نباید بخاطر خشک شدن سهوی چند درخت کوچک جریمه شود.

وی افزود: انتظار داریم شهرداری تبریز در راستای کمک به رونق تولید و قدردانی از این شرکت دوستدار محیط زیست که بیش از ۴۰۰ اصله درخت در محیط شرکت کاشته است، حمایت کند.

محرم محمدزاده، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: تا زمانی که از فضای سبز شرکت پمپیران بازدید نشود، نمی‌توان در خصوص نگهداری فضای سبز آن نظر داد.

وی اضافه کرد: این شرکت از شهرداری تقاضای انتقال ۲۰ درخت برای کنترل آفت را داشته است تا آفت ها به کل درختان سرایت نکند. برای فرهنگ سازی باید کاری کرد که مردم از روی علاقه اقدام به کاشت درخت کنند.

در نهایت اعضای شورای شهر تبریز با مساعدت مالی به شرکت پمپیران از محل عوارض مربوط به فضای سبز به لحاظ توسعه فضای سبز موافقت کردند.

در ادامه جلسه این هفته شورا، دستورات دوم و سوم جلسه در خصوص «لایحه‌ی شهرداری تبریز در خصوص پرداخت مبلغ ۱/۵ میلیارد ریال  به شورای اسلامی شهرستان تبریز به عنوان مساعدت مالی از بابت پرداخت حق جلسات سال ۹۹ اعضای شورای اسلامی شهرستان تبریز با قید ضرورت یک فوریت ( مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه)» و «لایحه‌ی شهرداری در خصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال به شورای محترم اسلامی استان آذربایجان شرقی بدلیل نداشتن بودجه مشخص و درآمد  جهت جبران قسـمتی از هزینه های جاری شورای مذکور با قید ضـرورت یک فوریت (مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه)» مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

سونیا اندیش، عضو شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: دلیل و فلسفه‌ی تشکیل شوراهای اسلامی استان و شهرستان مشخص است و اگر این دو شورا تشکیل شده‌اند، طبیعتا دارای محل اعتبار و ساختار مشخصی هستند؛ خودشان بودجه نیز دارند و اینگونه نباید باشد که شورای شهر تبریز به این شوراها مساعدت کند، چراکه در وضعیت بد اقتصادی با مشکلات بسیاری از شهروندان پول دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چهار سال است که یک بند از عملکرد شورای استان و شهرستان را ندیده‌ایم و همانگونه که از سازمان‌ها و شرکت‌ها گزارش عملکرد دریافت می‌کنیم، باید از شورای استان و شهرستان نیز عملکرد بخواهیم.

محمدزاده، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز اضافه کرد: عضو شورا بودن شغل محسوب نمی‌شود و اعضا نباید چشم داشتی به درآمد شورا داشته باشند؛ هیچکدام از اعضای شورای شهر نیز برای حضور در جلسات کمیسیون‌ها، حق جلسه دریافت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت زندگی شهروندان با مشکلات بسیاری روبرو است و اگر ما امروز پول را در محل‌هایی که عملکرد آنها مشخص نیست، هزینه کنیم، باید پاسخگو باشیم. شورای شهر نباید به اعضای شورا که در جلسات شورای استان و شهرستان شرکت می‌کنند، حق جلسه پرداخت کند و باید از هزینه کرد بیت المال در محل‌های غیر ضروری پرهیز شود.

باید نهاد شورا را تقویت کنیم

بهشتی نیز گفت: باید نهاد شورا را تقویت کنیم، چراکه امروز نهاد شورا از طرف مجلس زیر سوال رفته است و ما خودمان نباید این نهاد را تضعیف کنیم‌. باید به تقویت سیستم شورایی کمک کنیم و شورای استان و شهرستان گزارش عملکر سالانه خودرا ارائه دهند و اعضا نیز به تقویت نهاد شورا فکر کنند.

اندیش در ادامه، در واکنش به سخنان بهشتی گفت: نباید تقویت نهاد شورا بدون گزارش عملکرد باشد. پولی که برای تقویت شورای استان و شهرستان هزینه می‌شود، از جیب شهروندان تبریزی است و بسیاری از شهروندان خود به این هزینه‌ها نیاز دارند.

وی افزود: شورای استان و شهرستان نسبت به شفاف سازی عملکرد خود اقدام کنند.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز بیان کرد: براساس قانون، شورای شهر مرکز استان می‌تواند به شوراهای فرادستی کمک کند. شورای شهرستان و استان نیز وظایف تعیین شده‌ای دارند و استخدامی نیز نداشته‌ و کارمندان آنها به صورت مامور به خدمت از شهرداری، فعال هستند؛ اعضای آن نیز حق الجلسه دریافت می‌کنند.

صادق‌زاده نیز گفت: برخی در فضای مجازی با شیطنت، اقدامات اعضای شورای شهر را زیر سوال می‌برند.

وی با بیان اینکه نباید اقداماتی انجام دهیم‌ که عملکردمان به ناحق زیر سوال رود، اضافه کرد: عملکرد  شورای پنجم تا چند روز آینده منتشر می‌شود و بهتر بود که شورای استان و شهرستان نیز عملکرد سالانه خود را ارائه دهد.

محمدزاده نیز در ادامه اضافه کرد: امروز جامعه با مشکل روبه‌رو بوده و مبالغی که در سیستم شهری اندک شمرده می‌شود، برای مردم هزینه بالایی است. پرداخت هزینه به شورای استان و شهرستان باید با اطلاع کامل از عملکرد این شوراها انجام شود.

دبیری نیز در ادامه گفت: پیشنهاد می‌کنم بررسی این لایحه به هفته آینده موکول شود تا بعد از ارائه‌ی گزارش توسط شورای استان و شهرستان تبریز بررسی شود.

در نهایت پرداخت هزینه به شورای استان و شهرستان با تصویب اعضای شورا به جلسه بعد موکول شد.

در ادامه دستور چهارم جلسه، مبنی بر «لایحه شهرداری تبریز درخصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال به هیئت امنای مسجد شالچی جهت تسریع در عملیات بازسازی ومرمت مسجد، با توجه به واقع شدن درمنطقه محروم وحاشـیه شـهرتبریز با قید ضـرورت یک فوریت» مورد بررسی قرار گرفت.

بهشتی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: سیاست شورای شهر در خصوص مساجد به نحوی است که اگر سرویس بهداشتی در اختیار عموم شهروندان قرار گیرد، شهرداری هزینه این سرویس‌ها را پرداخت کند.

اسوتچی، دیگر عضو شورای شهر نیز اضافه کرد: شهرداری در تمامی موارد توزیع عادلانه را در نظر بگیرد و اینگونه نباشد که مساجد به دلیل عدم حضور ساکنان محل مورد توجه قرار نگیرد.

محمدزاده، عضو شورا نیز در این خصوص گفت: وضعیت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی در جایگاه‌های CNG مناسب نیست و به انباری تبدیل شده است؛ معلوم ‌نیست چه کسی مسئول رسیدگی به این موضوع بوده، اما بهتر است از سرمایه گذاران در زمینه ایجاد سرویس بهداشتی دعوت شود.

در نتیجه لایحه شهرداری تبریز در خصوص اعمال مساعدت مالی و پرداخت بخشی از هزینه‌های بازسازی مسجد شالچی تصویب شد.

دستور پنجم جلسه به تذکرات اعضای شورای شهر اختصاص داشت.

صادق‌زاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در تذکر خود گفت: ابلاغیه‌ی رییس شورای شهر به شهرداری در خصوص مصوبه شورای شهر در زمینه رعایت حقوق ایثارگران در راستای قانون و پرداخت اضافه کار بود که رعایت نمی‌شود.

وی افزود: شهرداری این مصوبه را با در نظر گرفتن سلایق شخصی ابلاغ نکرده و از اجرای قوانین فرادستی امتناع کرده و این موضوع قابل پیگیری است: این اقدام کار سختی نیست که شهرداری چنین سخت گرفته است.

به گزارش ایسنا، صادق‌زاده اضافه کرد: موضوع تملک سه راه بهشتی تا عباسی به مدت ۲۲ سال است که بلاتکلیف مانده و شهرداری در زمان مناسب که باید اقدام به خرید مغازه‌ها می‌کرد، نکرده استگ از این‌رو از شهرداری می‌خواهیم در این راستا جلسه‌ای برای تعیین و تکلیف برگزار شود.

آجودان زاده، نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز طی تذکری گفت: علی‌رغم تاکید فراوان شورای شهر به جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، این موضوع همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: رشوه، فضای شهر را فراگرفته و امروز نمی‌توانیم در خصوص مبارزه با فساد در شورای پنجم حرف بزنیم.

وی گفت: کارتخوان‌های فروشندگان میوه و سبزی پشت وانت‌ها تبدیل به دستگاه پرداخت رشوه شده است‌.

شورای شهر "خودیاری" را تصویب نکرده است

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه خودیاری‌ها بدعتی در شهرداری است، خاطرنشان کرد: به شهروندان گفته شده که شورای شهر این امر را تصویب کرده، درحالی که اعلام می‌کنم، شورای شهر "خودیاری" را تصویب نکرده است.

وی تاکید کرد: این همه می‌گوییم مدیران شهرداری باید پاکدست باشند، اما باز هم شاهد دریافت هزینه‌های میلیاردی از مردم برای خودیاری هستیم.

آجودان زاده با بیان اینکه ۲۵۰ نفر از پاکبانان شهرداری که چندین سال است در شهرداری کار می‌کنند، بدون دلیل از کار بیکار شده‌اند، گفت: اگر این افراد به کار خود برنگردند، افرادی را که موجب بیکاری این ‌عزیزان شده‌اند را معرفی خواهم کرد.

وی اضافه کرد: نباید برخی افراد با قرارداد خدمات بیایند و پشت میز بنشینند و بقیه افراد چون حامی ندارند با مدرک فوق لیسانس در حال جارو زدن باشند، باید این افراد به محل اصلی خدمت خود بازگردند و تبعیض از میان برداشته شود.

تقی پور، عضو شورای شهر تبریز نیز اضافه کرد: شب گذشته یکی دیگر از کارگران شهرداری در حین کار دچار سانحه شده و این در حالیست است که هفته گذشته گزارش کمیسیون در خصوص افزایش ایمنی کار ارائه شده است.

وی تاکید کرد: هفته گذشته شهرداری خواستار خرید ۳۰ دستگاه جاروب مکانیزه شد که کمیسیون پس از بررسی، نظر خود را مبنی بر مکفی بودن خرید ۱۰ خودرو برای برطرف کردن مشکلات اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: کارگران ما برای باز کردن کانال‌ها وارد پساب شهری می‌شوند؛ امروز جان شهروندان باید در اولویت ما باشد.

تا کی باید شاهد جان دادن کارگران خدمات شهری باشیم

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه کمیسیون خواستار تخصیص بودجه برای خرید دستگاه‌های مکانیزه جاروب برای تنظیف شهر شده است، گفت: تا کی باید شاهد جان دادن کارگران خدمات شهری باشیم. پنج درصد عوارض خدمات شهری برای تجهیز خدمات مکانیزه اختصاص یافته که اجرا نشده است.

اندیش دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز اظهار کرد: تجهیزات مکانیکی در معاونت خدمات شهری مناسب نیست. 

وی با اشاره به اینکه میزان شیوع بیماری‌های واگیر و پیری زودرس در افراد شاغل در حوزه خدمات شهری بالا است، گفت: شهرداری باید تحقیق مناسبی در خصوص نیازهای جمع آوری پسماند انجام‌دهد. شاهد عدم شست‌وشوی مناسب خودروهای مکانیزه هستیم و باید تجهیزات کامل برای رفت و روب و لباس کارگران تهیه شود.

اندیش ادامه داد: متاسفانه اخیرا برای اینکه پرونده کاربری در طرح تفضیلی تغییر یافته مناطق دوباره اجرا نشود، اقدام به اخذ مبالغ خودیاری می‌کنند و از مردم‌ تعهد می‌گیرند که حق شکایت ندارد.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: لایحه ۵۳ مجلس شورای اسلامی که تصویب تعرفه عوارض محلی را برعهده شورای شهر قرار داده است، امسال این حق از شورای شهر گرفته شده و در اختیار وزارت کشور قرار داده شده است؛ این موضوع خلاف اصل ۱۰۰ قانون اساسی بوده و اگر تصویب تعرفه از شورای شهر گرفته شود، نظارت شورا نیز از بین خواهد رفت.

وی اضافه کرد: براساس قانون دولت باید کوچک‌تر شود، در حالی که این مصوبه مجلس باعث بزرگ‌تر شدن دولت نیز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شورای عالی استان‌ها نسبت به مصوبه مجلس شورای اسلامی اعتراض داشته و نامه‌ای نیز از طرف شورای استان به دبیر شورای نگهبان در این خصوص نوشته شده است.

وی افزود: ۳۷۰ میلیون از بابت بخشودن حق عضویت رانندگان تاکسی به مدت ۳ ماه  تصویب و به شهرداری ابلاغ شده استگ اما این لایحه اجرا نمی‌شود که باید پیگیری شود.

وی اظهار کرد: موضوع خودیاری‌ها عملکرد شورای پنجم در خصوص شفاف سازی را زیر سوال برده و لازم‌ است از انجام آن جلوگیری شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: سال گذشته پیشنهاد دادیم که پل کرکج اجرایی و دو میلیارد تومان نیز برای اجرای آن بودجه در نظر گرفته شود، اما در سال ۹۹ بودجه‌ای برای آن اختصاص نیافت.

وی اضافه کرد: شاهد هستیم ‌که شهرداری پروژه‌های مصوب شورا را به درستی اجرا نکرده و تعدادی از پروژه‌ها عملیاتی نشده‌اند که شهرداری باید در این خصوص گزارش دهد.

فرج محمد قلی‌زاده، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در تذکر خود گفت: ادامه‌ی فعالیت کمیسیون ویژه‌ی ماده ۱۰۰ غیر قانونی است و در سطح کشور این کمیسیون فقط در تبریز فعال است؛ فعالیت این اصل، خلاف اصل حقوقی ممنوعیت رسیدگی مجدد به امر مختومه است.

قلیزاده اظهار کرد: عمارت ساعت که شورای شهر تبریز در آن مستقر است، در خطر ریزش قرار داشته و بودجه سه میلیارد تومانی برای مرمت این ساختمان نیز پرداخت نشده است؛ اما برای صدا و سیما که در بودجه نیامده بود، هبه داده می‌شود.

بنای عمارت ساعت در حال فرسوده شدن است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: بنابر گفته کارشناسان بنای عمارت ساعت در حال فرسوده شدن است، اما کسی احساس خطر نمی‌کند.

وی ادامه داد: وجود کمیسیون‌های توافق تحت عناوین مختلف و تراکم‌ فروشی موجب تشویق و ترویج انجام‌ فساد خواهد شد، از این‌رو از رییس شورای شهر و شهردار می‌خواهیم نسبت به رفع این موضوع اقدام کنند.

محمدزاده، عضو شورا نیز در تذکر خود گفت: نمایندگان مجلس را شهروندان انتخاب کرده‌اند تا درد جامعه را بگویند و اعضای شورای شهر را نیز شهروندان انتخاب کردند، مجلس به جای انجام خواست شهروندان و تقویت پایه شورای شهر، نسبت به تقویت دولت و تضعیف شورای شهر اقدام کرده‌ که از این بابت متاسف هستم.

وی با بیان اینکه رانندگان استیجاری بیمه ندارند و باید بیمه آن‌ها تامین شود، گفت: موضوع دریافت خود یاری‌ها نیز اخیرا مطرح شده که خلاف قانون است.

وی اظهار کرد: تملک مغازه‌های سه‌راه بهشتی چندین سال است بلاتکلیف مانده و شهروندان را با مشکل روبرو کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اجرای پل کرکج نیز سال‌هاست بلاتکلیف مانده و لازم است در سال ۱۴۰۰ بودجه آن تعیین شود.

وی با بیان اینکه زباله‌های منطقه ۲ توسط دو تریلی جمع آوری و به مرکز دفن انتقال داده می‌شد، گفت: اخیرا این کار متوقف شده و برای خودروهای جمع آوری زباله مشکل ایجاد کرده است.

محمد زاده، نبود سیستم گرمایشی در بازار تبریز را نیز مطرح کرده و تاکید کرد: این امر موجب ایجاد مشکل برای بازاریان تبریز شده و بیگانگان از صفوف نفت بازار تبریز سوء استفاده خبری می‌کنند.

اسوتچی، عضو شورای شهر نیز در تذکر خود گفت: برخی تذکرات اعضای شورای شهر از طرف شهرداری پاسخ داده نمی‌شود؛ امروز که روز بیست وسوم آذر ماه بوده و حقوق برخی کارمندان شهرداری پرداخت نشده است؛ همچنان کارمندان با مشکل مواجه هستند و امیدوارم پیگیری‌های گذشته در این خصوص شفاف شود.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: از شهرداری خواستیم حقوق‌ها را با زمانبندی پرداخت کند و اگر شرکتی نیز مشکل داخلی دارد، شهرداری مشخص کند که مشکل از جانب شرکت است.

وی گفت: شهرداری گزارش اقدامات انجام شده در خصوص پرداخت حقوق‌ها را در جلسه آتی به شورای شهر ارائه کند.

دستور ششم جلسه در خصوص «لایحه شـهرداری تبریز جهت اعمـال مساعـدت و پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جهت ادامه و تکمیل پروژه‌ی طرح تجسـمی بشیر صلح و دوستی (چهل چراغ هنری) اثر علی قنبری از هنرمنـدان مجسـمه سـاز و منبت کـار تبریزی و مبلغ ۳۰۰ میلیون ریـال از بـابت چاپ کتاب و معرفی این اثر هنری باهمکاری دانشگاه هنر اسلامی (مصوبه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی)» بود که با رای اعضای شورا به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99092317813
  • خبرنگار : 50403