رییس هیات خبر داد

خوزستان به دنبال میزبانی مسابقات کونگ‌فو توآی جهان

رییس هیات کونگ‌فو خوزستان با بیان این‌که در پی برنامه‌ریزی برای سال آینده کونگ‌فو خوزستان با کمک مسئولان استانی هستیم، گفت: قصد داریم میزبانی مسابقات جهانی سبک "توآی" که فدراسیون آن به نام ایران ثبت شده است را برعهده بگیریم.

علی امانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت کونگ‌فو خوزستان، اظهارکرد: از آغاز شیوع کرونا، تلاش کردیم یک راهکار مناسب برای شرایطی که قرار بود باتوجه به همه‌گیری کرونا پیش بیاید، در دستور کار قرار دهیم و پس از جمع‌بندی جلسه هیات رییسه، جهت برگزاری مسابقات به صورت مجازی به توافق رسیدیم و آغاز چنین مسابقاتی کلید خورد.

وی ادامه داد: هیات کونگ‌فو خوزستان، اولین هیات استان و کشور بود که توانست مسابقات و دوره‌های مجازی خود را قبل از فدراسیون برگزار کند. در ادامه فعالیت‌ها نیز کارگاه‌های آموزشی، دوره تغذیه، سه دوره مربیگری و دوره داوری برگزار کردیم و در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری پنج دوره مربیگری و داوری در خوزستان هستیم.

رییس هیات کونگ‌فو خوزستان درخصوص مسابقات آنلاین این هیات، گفت: مسابقات قهرمانی و انتخابی ممای آقایان و بانوان که سبکی تکنیکی و شخصی است و در خانه قابل اجرا است را برگزار کردیم. همچنین مسابقات فردی نمایشی در دو بخش آقایان و بانوان که بازهم در خانه قابل اجرا است، برگزار شد. ضمن این‌که برای اولین بار خوزستان در لیگ ممای کشور حضور پیدا کرد که این مهم تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی همچنین با بیان این‌که در حال حاضر در پی برنامه‌ریزی برای سال آینده کونگ‌فو خوزستان با کمک مسئولان استانی هستیم، افزود: قصد داریم میزبانی مسابقات جهانی سبک "توآی" که فدراسیون آن به نام ایران ثبت شده است را برعهده بگیریم.

امانی درخصوص اثرات منفی کرونا بر ورزش کونگ‌فو نیز گفت: کرونا قطعا بی‌تاثیر نیست و باعث کندی روند کار و رجوع کمتر ورزشکاران و از دسترس خارج شدن آن‌ها جهت نظارت بهتر ما بر روند فعالیت ورزشکاران شده است اما با برنامه‌ریزی که هیات کونگ‌فو داشته، توانستیم با برگزاری مسابقات، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی در همه شهرستان‌ها، ورزشکاران را تشویق به ورزش کنیم. من از عملکرد همکارانم به ویژه نایب‌رییس هیات کونگ‌فو بسیار راضی هستم زیرا توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم و دستاوردهای خوبی نیز داشته باشیم.

وی در ادامه درباره وضعیت کونگ‌فو بانوان خوزستان، عنوان کرد: در سال ۹۷ آمار بانوان کونگ‌فوکار استان، حدود ۲۰۰ نفر بود که آماری بسیار پایین در سطح استان قلمداد می‌شد اما با شروع فعالیت خانم افراز به عنوان نایب‌رییس هیات و برنامه‌ریزی مناسب، به آن اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم و توانستیم تعداد شهرستان‌های فعال استان را از هشت شهرستان به ۲۵ شهرستان برسانیم. همچنین سبک‌های فعال را از سه یا چهار سبک به ۱۲ سبک فعال ارتقا دادیم. ضمن این‌که آمار بانوان در سطح استان، سه تا چهار برابر شده است. به عنوان مثال در هندیجان حدود ۵۰ کونگ‌فوکار، در هویزه بیش از ۸۰ نفر و در اندیکا بالای ۱۰۰ بانوی کونگ‌فوکار در حال فعالیت هستند و در تلاش هستیم که سال آینده این آمار را چند برابر کنیم. 

رییس هیات کونگ‌فو خوزستان گفت: همچنین برای اولین‌بار یک خانم را به عنوان رییس هیات کونگ‌فو یک شهرستان انتخاب کردیم و از طرفی مسئولیت یک سبک را که ماموریتی مردانه به شمار می‌رفت، به یک خانم محول کردیم و یک تابو شکنی انجام پذیرفت.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99092317263
  • خبرنگار :