استاندار اصفهان: پژوهش ها باید مداخله ای باشند

استاندار اصفهان گفت: پژوهش های توصیفی سودی ندارد و پژوهش مداخله ای باید مورد نظر باشد تا پروژه ها عملیاتی شود.

عباس رضایی امروز (چهارشنبه، ۱۹ آذر) در جلسه هفته پژوهش با بیان اینکه فعالیت های پژوهشی باید کاربردی شود، اظهار کرد: ارتباط صنعت و دانشگاه باید به گونه ای باشد که نمود عینی آن را در جامعه ببینیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت دانشگاه ها جهت حمایت از طرح های دستگاه ها باید به گونه ای باشد که در قالب پایان نامه و به خصوص استفاده از ظرفیت صنایع استان و بخش خصوصی مطرح باشد.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان، اظهار کرد: نظارت و پیگیری نحوه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی دستگاه ها از محل ردیف اعتبارات ملی مورد نظر است و باید مورد توجه باشد.

رضایی ادامه داد: پژوهشگران باید متوجه باشند که استانداری وارد مسائل اجرایی نمی شود و فقط هماهنگی های لازم را برای تسهیل در امور پژوهشی انجام می دهد.

وی گفت: آنچه که مهم است این است که پروژه ها باید خروجی لازم را داشته باشند و در حد حرف تعریف نشوند به طوری که مشکلی از استان را حل کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در یک کلام پژوهش های توصیفی سودی ندارد و پژوهش مداخله ای باید مورد نظر باشد تا پروژه ها عملیاتی شود.

 همچنین ایوب درویشی_ معاون منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: ظرفیت های عظیمی در دانشگاه ها وجود دارد که ارتباط میان صنعت و دانشگاه را به خوبی برقرار می کند.

وی افزود: برخی دستگاه ها برای انجام امور پژوهشی اعتبارات ملی دارند و باید محورهای پژوهشی با استفاده از اسناد بالا دستی باشد و پروژه های انتخاب شده هفته پژوهش در یک فرآیند علمی برگزیده شده اند.

معاون منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: برای اجرای ۱۲ پروژه انتخاب شده ۱.۲ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است. در ابتدا ۷۰ پروژه مطرح بود که در نهایت ۱۲ پروژه مصوب شد.

درویشی ادامه داد: باید سازو کاری در نظر بگیریم که از نتیجه پژوهش ها استفاده شود و پژوهش ها خاک نخورد. برای ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهشی در استان باید تلاش شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99091914819
  • خبرنگار :