رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد

اختصاص ردیف اعتباری پایدار برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با پی گیری های دانشگاه و وزیر بهداشت و حمایت های تاثیرگذار رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و سایر اعضاء این کمیسیون و استاندار سیستان و بلوچستان شاهد صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشوربودیم که نتیجه نهائی آن اختصاص ردیف اعتباری پایدار برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی زاهدان از سال ۱۴۰۰ می باشد.

دکتر سید محمد هاشمی شهری با بیان این مطلب که اختصاص اعتبار سالیانه این بیمارستان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دیده شده است گفت: در این مرحله از کار امیدواریم تا با حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شاهد مصوّب شدن این موضوع در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نیز باشیم که در این صورت روند اختصاص بودجه سالیانه این بیمارستان در سال های آتی نیز تا تکمیل نهایی این بیمارستان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی هدف اصلی از ساخت این کلان بیمارستان (Mega Hospital) را افزایش ضریب تخت بستری به جمعیت در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود تا در این شاخص مهم مرتبط با سلامت هم به متوسط کشوری نزدیک شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به فرآیند طولانی که برای تامین زمین مورد نیاز ساخت این بیمارستان طی شده است از ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت شهرک های صنعتی و شهرداری زاهدان نیز تشکر و گفت: جانمایی این بیمارستان جدید در جغرافیای شهر زاهدان به نحوی صورت گرفته است تا علاوه بر ایجاد دسترسی خدمات درمانی برای چند صد هزار نفر از ساکنان حاشیه شهر، روند توسعه اجتماعی و اقتصادی این مناطق را نیز تسریع نماید.

به گفته دکتر هاشمی شهری در حال حاضر تمامی مراکز درمانی دانشگاهی و حتی مراکز خصوصی زاهدان در مناطق برخوردار شهر واقع در نیمه جنوب جغرافیایی زاهدان قرار دارند و جمعیت عظیم ساکن در مناطق حاشیه در قسمت‌های شمالی این مرکز استان مجبور به طی مسیر طولانی برای استفاده از امکانات واقع در نیمه جنوبی شهر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مساحت اولیه زمینی که برای ساخت این مجموعه بزرگ درمانی در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است را حدود ۷ هکتار اعلام کرد و گفت: هر چند این مرکز درمانی به صورت طبقاتی ساخته خواهد شد اما به منظور افزایش کارایی این مرکز درمانی جامع، به دنبال افزایش مساحت زمین اولیه هستیم و از همه افراد تاثیر گذار استان که می توانند در این زمینه کمک کنند درخواست همکاری داریم.

وی با اشاره به تجارب حاصل از ساخت بیمارستان های بزرگ در استان و کشور گفت: به دنبال آن هستیم تا با پیاده سازی الگویی بومی و ابتکاری، ضمن رعایت کامل استانداردهای سخت گیرانه بیمارستان سازی، مرکز درمانی جدید را در قالب فازهای چندگانه فعال نماییم تا در بازه های زمانی کوتاه تر امکان دسترسی هموطنان به خدمات درمانی و بهبود شاخص دسترسی فراهم گردد و از خواب سرمایه های ملی نیز ممانعت بعمل آید.

شایان ذکر است مراسم جانمایی و کلنگ زنی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی جدید شهر زاهدان در سوم دی ماه ۱۳۹۷ توسط وزیر وقت بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری استان انجام شد اما به دلیل عدم صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی، عملاً اعتباری برای شروع این پروژه عمرانی به دانشگاه ‌علوم ‌پزشکی ‌زاهدان اختصاص پیدا نکرده بود. با این وجود حصار کشی محوطه اصلی بیمارستان از محل اعتبارات داخلی دانشگاه انجام شده است و خوشبختانه با تامین منبع پایدار مالی مراحل شناسایی پیمانکار واجد شرایط به زودی آغاز می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99091914815
  • خبرنگار :