انتقاد نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس؛

از بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در لایحه بودجه تا چند صدایی مسئولان در مسائل کلان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند صدایی در مورد مسائل کلان کشور مطلوب نیست، گفت: شرایط حساس کنونی، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات و تبعات کرونا است، اما اکنون می‌بینیم که دولت، اصول اقتصاد مقاومتی را به خوبی پیاده‌سازی نمی‌کند.

در دیدارهای نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بر لزوم هم صدایی و همدلی در مسائل مهم کشور و بکار بردن اصول اقتصاد مقاومتی تاکید شد.

حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیران کل سابق و سرپرست جدید گمرک خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همدلی و یکدلی در رده‌های پایین کشور با هم صدایی و یکدلی در بین مسئولان محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در شرایط فعلی باید شاهد همدلی‌ها در کشور باشیم، افزود: در سطح استانی نیز مدیران و مسئولان خراسان‌جنوبی باید تلاش کنند در راستای نفع مردم با هم همدل باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چند صدایی در مورد مسائل کلان کشور مطلوب نیست، همانگونه که در طرح اقدام راهبری لغو تحریم‌ها هم صدایی و همدلی لازم وجود ندارد.

وی ادامه داد: گاه شاهد چندصدایی و فاصله گرفتن از همدلی هستیم، به طور مثال، رئیس جمهور می‌گوید که مصوبه اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها به ضرر کشور است، اما شورای امنیت ملی که رئیس آن رئیس جمهور است، از هماهنگی رئیس مجلس برای انجام این مصوبه با شورای امنیت ملی، طی دو ماه قبل اطلاع می‌دهد.

خسروی همچنین در دیدار با سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نیز بیان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی با توجه به فعالیت کارخانه چدن خوسف لازم است قراردادها به گونه‌ای منعقد شود که حق دوطرف محفوظ مانده و راه نفوذ بسته شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشانه‌ای از اقتصادی مقاومتی مشاهده نمی‌شود ۴۱ درصد درآمدها از نفت پیش بینی شده است.

خسروی افزود: در شرایط حساس کنونی، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات و تبعات کرونا است، اما اکنون می‌بینیم که دولت، اصول اقتصاد مقاومتی را به خوبی پیاده‌سازی نمی‌کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه توجهی به فرار بدهکاران مالیاتی نشده است، اظهار کرد: منابع بودجه دولتی‌ها در لایحه بودجه با ۹ برابر افزایش از ۵۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۸۳۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است در حالی که یک بعد اقتصاد مقاومتی صرفه جویی است.

خسروی با تأکید بر اینکه بازارچه مرزی ماهیرود باید فرا استانی دیده شود، یادآور شد: در لایجه بودجه ۱۴۰۰ بر صادارات غیرنفتی تأکید شده است، اما مهم این است که از لفظ وارد میدان عمل شویم.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99091914633
  • خبرنگار :