بدون زنجیر چرخ راهی گردنه های استان مرکزی نشوید

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با توجه به شدت گرفتن بارش‌های برف در سطح استان تا پایان امشب، خودرو ها برای تردد در گردنه‌ها حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

علی زندی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در گردنه قاقان شهرستان شازند بارش برف از شب گذشته آغاز شده و با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی تمامی اکیپ‌های راهداری در حالت آماده باش قرار دارند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده بود که از ظهر امروز بارش در سطح استان شدت می‌گیرد، که از ساعاتی قبل شاهد آغاز بارش برف هستیم، افزود: ۳۷ راهدارخانه ثابت و سیار، ۲۲۶ دستگاه ماشین سبک، سنگین، نیمه‌سنگین و کمک‌دار، ۵۴ اکیپ راهداری با حداقل سه نیرو آماده و ۵۵ هزار تن شن و ماسه و نمک نیز تهیه شده است، همچنین در راهدارخانه‌ها برای مسافرانی که در جاده دچار مشکل شوند امکان اسکان اضطراری فراهم شده است که البته جوابگوی تعداد معدودی است.

زندی‌فر با اشاره به حضور پلیس راه در کنار نیرویهای راهداری در برخی نقاط استان مانند گردنه زالیان و قاقان و ...، گفت: طرح زمستانی راهداری هنوز آغاز نشده، اما با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی از ابتدای آبانماه، راهداری استان حالت زمستانی و آماده‌باش به خود گرفته و از ۲۴ ساعت قبل از بارش نیز راهدارخانه‌ها فعال می‌شوند.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی بارش‌ها از ظهر در سطح استان شدت می‌گیرد و با توجه به کاهش دما، از ساعت ۱۸ شاهد نشستن برف روی زمین و سطح جاده‌ها خواهیم بود که در این شرایط قطعا لازم است خودروها حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه همواره یکی از مشکلات راهداران در زمستان مجهز نبودن خودروها به زنجیر چرخ است، گفت: حداقل این است که برای تردد در گردنه‌های استان مانند، قاقان، زالیان، نراق، محور گلپایگان، الیگودرز، همدان-نوبران حتما خودروها به زنجیر چرخ مجهز باشند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99091611994
  • خبرنگار : 50210