خدایی: در شرایط کرونایی باید از کشتی‌گیران و باشگاه‌داران حمایت شود

پیشکسوت خراسانی کشتی ایران گفت: مشکل کشتی خراسان رضوی، نبود همدلی و انسجام در جامعه کشتی و مربیان استان است.

مجید خدایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت کشتی خراسان رضوی اظهار کرد: از سال ۲۰۰۴ که من در المپیک آتن شرکت کردم تا به حال، نماینده‌ای از مشهد به صورت مستمر در تیم ملی کشتی حضور نداشته‌است. مدت‌ها تصور می‌شد که مشکل کشتی خراسان رضوی، به واسطه مسائل مدیریتی است اما مدیران قوی هم روی کار آمدند و با وجود عملکرد خوبی که داشتند، اما باز هم کشتی خراسان به آنچه که مدنظر بود نرسید. مشکل اصلی به عدم انسجام جامعه کشتی و مربیان استان مربوط می‌شود، ضمن اینکه مربیان جدید نتوانستند جایگزین خوبی برای پیشکسوتان و مربیان بازنشسته باشند.  

وی افزود: خراسان بزرگ به سه استان کوچک‌تر تقسیم و عملا رقابت بین شهرهای مختلف خراسان قدیم کمتر شد. از طرف دیگر رغبت خانواده‌ها برای فرستادن فرزندان به باشگاه‌های کشتی مثل سابق نیست و ورزش کشتی در شهرهای بزرگ کم‌رنگ‌ شده‌است. همه این عوامل در کنار هم باعث شده تا در مسابقات سطح یک دنیا مانند رقابت‌های جهانی و المپیک، نماینده از خراسان رضوی نداشته باشیم.

دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۲ و برنز قهرمانی آسیا ۲۰۰۶ در خصوص حفظ آمادگی جسمانی کشتی‌گیران در شرایط قرنطینه و بیماری کرونا توضیح داد: اردوی تیم ملی را برگزار کردیم، اما متاسفانه سرمربی و چند بازیکن به کرونا مبتلا شدند. باید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنیم. برای آماده نگه داشتن ورزشکاران تیم ملی بهتر است در هر وزن، سه الی چهار کشتی‌گیر را در اردو نگه داریم و مرتبا در کنار تمرینات از آن‌ها تست گرفته شود. تنها حالتی که می‌تواند به حفظ شرایط آمادگی جسمانی کشتی‌گیران کمک کند، همین است. سالن‌های کشتی در شهرستان‌ها تعطیل است و کشتی‌گیران اگر در اردو نباشند، قطعا آسیب خواهند دید. تمرینات انفرادی یا صرفا تمرینات بدنسازی هم جوابگو نیست.  

خدایی در خصوص ضرر و زیان باشگاه‌های کشتی عنوان کرد: باشگاه‌های کشتی حدود ۱۰ ماه است که تعطیل هستند و باید تمهیداتی برای افراد مرتبط با حوزه ورزش و باشگاه‌ها در نظر گرفته شود. اقداماتی مثل کاهش اجاره باشگاه‌ها، تخصیص بودجه برای باشگاه‌ها و مربیان و ... می‌تواند در این شرایط به باشگاه‌داران و مربیان کمک کند. نباید اجازه دهیم جامعه ورزش که پیام‌آور نشاط و شادی در کشور است، دچار مشکل شود و ورزشکاران به مشاغل دیگر رو بیاورند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99090302182
  • خبرنگار :