تعهد وزیر دفاع کره جنوبی به حفظ صلح در شبه‌جزیره کره

همزمان با دهمین سالروز حمله توپخانه‌ای مرگبار کره شمالی به یکی از جزایر مرزی کره جنوبی، وزیر دفاع سئول امروز (دوشنبه) متعهد شد تا صلح و سعادت را با قدرت در شبه‌جزیره کره حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،‌ بمباران جزیره "یون‌پیونگ" واقع در نزدیکی مرز دریای زرد در تاریخ ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۰ میلادی بیانگر نخستین حمله کره شمالی به خاک کره جنوبی از زمان جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی بود. در این بمباران دو تفنگدار دریایی و دو غیرنظامی کشته شدند.  

سو ووک، وزیر دفاع کره جنوبی در جریان سخنرانی در مراسم یادبودی که در یک آرامگاه ملی واقع در مرکز شهر دائجون برگزار شد، گفت:صلح واقعی باید با قدرت بسیار حمایت شود. ما حالت دفاعی قدرتمندی ایجاد خواهیم کرد و از صلح و سعادت شبه‌جزیره کره محافظت خواهیم کرد تا دیگر اجازه ندهیم درد و رنج‌های گذشته تکرار شوند.

نیروی تفنگداران دریایی کره جنوبی اعلام کرد، تا ماه آینده یکی از مکان‌های استقرار توپخانه‌ای در جزیره یون‌پیونگ را که از آن برای پاسخ دادن به حمله ۱۰ سال پیش کره شمالی استفاده شده بود، به یک سالن نمایشگاهی برای آموزش اقدامات امنیتی تبدیل خواهد کرد.  

ژنرال لی سئونگ-دو، فرمانده تفنگداران دریایی کره جنوبی ضمن ادای احترام به فداکاری‌های دو نیرویی که در آن حمله جان خود را از دست دادند، گفت: به عنوان فرمانده وقت واحد توپخانه‌ای یون‌پیونگ هرگز روز ۲۳ نوامبر سال ۲۰۱۰ را فراموش نکرده و نخواهم کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99090302150
  • خبرنگار : 71477