استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه شیلات گلستان

معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان گفت: طی نشستی در راستای بهره‌وری از تجارب علمی و تخصصی جهاد دانشگاهی کشور، مقرر شد از ظرفیت‌های این نهاد در جهت توسعه حوزه‌های مختلف از جمله شیلات استفاده شود.

محمود سقلی با اعلام این خبر گفت: در این نشست، شیلات استان با توجه به متفاوت بودن فاکتورهای فیزیکوشیمیایی آب دریای خزر با آب خلیج فارس، خواستار حمایت علمی و فنی کارشناسان جهاد دانشگاهی در راستای تکثیر انبوه میگوی وانامی، در گلستان شد.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه پرورش ماهیان خاویاری یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی شیلات استان است، امیدواریم بتوانیم با تکیه بر تجارب و دانش کارشناسان جهاد دانشگاهی، در زمینه کوتاه کردن دوران رشد و بلوغ جنسی ماهیان خاویاری گام‌های مهمی برداریم.

معاون آبزی‌پروری شیلات گلستان خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد در صورت پرداخت ۵۰ درصد هزینه‌های پروژه‌ها از سوی استان، ۵۰ درصد باقیمانده را جهاد دانشگاهی پرداخت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شیلات گلستان، سقلی یادآور شد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین جهاد دانشگاهی و استانداری گلستان، مقرر شد این نهاد در زمینه‌های مختلف از جمله مشارکت در طرح کاربردی و توسعه‌ای در زمینه کشاورزی از جمله ماهیان خاویاری، میگو و پرورش ماهی در قفس و پن همکاری لازم را با سازمان جهاد کشاورزی و شیلات به عمل آورد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99082819622
  • خبرنگار :