بازگشت مریل استریپ با یک نقش طنز

پخش تریلر فیلم «بگذار هر چه می‌خواهند بگویند» به طرفداران مریل استریپ این نوید را داد که تا تماشای این فیلم آن هم در شبکه HBO زمان زیادی باقی نمانده است.

فیلم بگذار هر چه می‌خواهند بگویند توسط «استیون سودربرگ»، کارگردان نامی سینما، کارگردانی شده و شبکه HBO Max امتیاز ساخت این اثر را به دست آورده است. این کارگردان فیلم‌هایی از جمله خارج از دید، ترافیک، خبرچین، سرایت، عوارض جانبی، پشت لوستر، لوگان خوش‌شانس، بی‌عقل و... را در کارنامه خود دارد.

«دبورا آیزنبرگ» و «مک آرتور فلو» فیلم‌نامه این فیلم را به رشته تحریر درآورده‌اند و سودربرگ در کنار کارگردانی این اثر به همراه «گریگوری جیکوبز» به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی شناخته می‌شود.

عمده عملیات فیلمبرداری این فیلم در شهر نیویورک آمریکا و بخشی از آن در کشور انگلستان بوده است و از ویژگی‌های آن باید به ساخت این اثر تنها طی دو هفته اشاره کرد.

گفته می‌شود تعداد زیادی از دیالوگ‌هایی که در این فیلم استفاده شده، توسط بازیگران آن بداهه‌پردازی شده و آیزنبرگ، نویسنده این اثر، تمام مدت در کنار بازیگران بوده و آنان را راهنمایی می‌کرده است.

کارگردان این فیلم هیچ تعلق خاطری به سنت‌های فیلم‌سازی ندارد و برای ساخت فیلم «بگذار هرچه می‌خواهند بگویند» از پلتفرم‌های نوین و دوربین‌های پیشرفته استفاده کرده است.

این مساله هم‌چنین در کارنامه کاری سودربرگ کاملا مشخص است؛ برای مثال او در سال ۲۰۱۸ طی یک اقدام عجیب فیلم «دیوانه» خود را با دوربین گوشی آیفون ۷ فیلم‌برداری کرد که این تجربه باعث شد در سال ۲۰۱۹ نیز او فیلم «پرنده بلند پرواز» را با دوربین گوشی آیفون ۸ فیلمبرداری کند.

از افتخارات سودربرگ باید به جایزه اسکار این کارگردان برای فیلم‌ «قاچاق» اشاره کرد. البته این کارگردان جایزه نخل طلایی را نیز برای یکی دیگر از فیلم‌هایش دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۰ برای فیلم‌های «ارین براکویچ» و «قاچاق» به صورت همزمان کاندیدای دریافت اسکار بهترین کارگردانی شده بود که توانست اسکار را برای فیلم قاچاق دریافت کند.

در فیلم بگذار هر چه می‌خواهند بگویند بازیگرانی از جمله مریل استریپ، جما چان، کندیس برگن، دایان وایست، لوکاس هج و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مریل استریپ که نقش اصلی این فیلم کمدی را بر عهده دارد، تاکنون نامزد دریافت ۲۱ اسکار شده و در فیلم‌هایی از جمله بانوی آهنی، پست، پل‌های مدیسون کونتی، شکارچی گوزن، شیطان پرادا می‌پوشد و تعداد زیادی دیگر فیلم نقش‌آفرینی کرده است.

پس از همکاری استریپ و سودربرگ در فیلم «لاندورمات» که از کتاب جهان مخفی «جیک برنستاین» اقتباس شده بود و یک کمدی سیاه به حساب می‌آمد، بگذار هرچه می‌خواهند بگویند دومین همکاری استریپ و سودربرگ بوده که باز هم به شیوه‌ای کمدی روایت شده است.

داستان جدیدترین فیلم سودربرگ با بازی استریپ در مورد یک زن نویسنده است که تصمیم می‌گیرد به همراه دوستانش به سفری دریایی با کشتی کروز برود تا هم کمی تفریح کند و هم دردهای گذشته زندگی‌اش را التیام بخشد.

آنطور که در حال حاضر اعلام و تبلیغ شده، فیلم بگذار هرچه می‌خواهند بگویند قرار است در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۱۳۹۹) از شبکه HBO پخش شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082819171
  • خبرنگار : 50378