معاون فنی و عمرانی شهردار همدان:

پل اصلی سردار همدانی دهه فجر به بهره برداری می‌رسد

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان با بیان اینکه پل سردار شهید همدانی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از افتتاح پل اصلی این تقاطع غیرهمسطح در دهه فجر امسال خبر داد.

عزیزالله یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۴۸ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد:  با توجه به افزایش نامتعارف قیمت مصالح و افزایش ضرایب برآورد می‌شود برای اتمام پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکار در محل پروژه مشغول به کار است، تصریح کرد: پل جهتی سطح سوم محور شرق به جنوب گذاشته شده تا بلوار بدیع الزمان را به بلوار نیروی انتظامی متصل کند که طول عرشه میانی این پل بالای ۶۰۰ متر است که اسکافلد بندی، قالب بندی و آرماتوربندی انجام شده و پیمانکار در حال اجرای کابل های پیش تنیده است به طوریکه ۵۰ درصد از کابله‌ها کشیده شده است.

وی  با بیان اینکه امیدواریم در ماه جاری بتن ریزی عرشه میانی پل جهتی برای بهره‌برداری از پل اصلی به اتمام برسد، ادامه داد: در پل اصلی نیز عرشه‌ها و رمپ‌ها به اتمام رسیده و عایق رطوبتی پل هم با عایق‌های نانو انجام شده و هندریل‌ها نصب شده است و به محض اینکه بتن ریزی مدول میانی پل جهتی تمام شود، همزمان پیاده روسازی، گاردریل و آسفالت پل اصلی نیز آغاز می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در نقشه قسمت سطح صفر این تقاطع  محل ایستگاه‌های تاکسی، دوربرگردان ها جانمایی شده و به پیمانکار ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی ۸۳ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که پل اصلی را در ایام دهه فجر به بهره برداری برسانیم، افزود: با افتتاح پل اصلی همزمان پل جهتی نیز کار می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت  پروژه سایت موزه میدان امام همدان نیز خاطرنشان کرد: بعد از اعلام خاتمه کار پیمانکار اول، مقرر شد از ابتدای ۹۹ مسکن و شهرسازی از محل بازآفرینی اعتباری برای این پروژه تأمین کند اما این اعتبار تأمین نشد و شهرداری تصمیم گرفت از منابع داخلی خود این پروژه را اجرایی کند.

یوسفی ادامه داد: پیمانکار جدید گرفته شد که یکی از شرکت‌های خوب استان بوده و مشکل حقوقی که داشت نیز حل شد و امیدواریم براساس برنامه پیشرفت مطلوبی به پروژه بدهد.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان با تأکید بر اینکه بنا داریم این پروژه امسال تمام شود، گفت: قسمت اعظم پروژه انجام شده و فقط بخش نازک کاری و نمای کار و تأسیسات باقی مانده است که اگر شرایط آب و هوایی اجازه دهد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت اینکه سه چهار ماه اول سال به دنبال اعتبارات از محل بازآفرینی برای این پروژه بودیم زمان را از دست دادیم، یادآور شد: اعتبار سایت موزه میدان امام خمینی(ره) همدان بیش از پنج میلیارد تومان در قرارداد درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99082718802
  • خبرنگار :