رئیس بنیاد شهید خبر داد:

تامین زمین 55 هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری/تسویه بدهی‌های بنیاد شهید تا پایان کار دولت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون تفاهم نامه ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری در سراسر کشور منعقد و در برخی استان ها عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی جامعه ایثارگری در سراسر کشور تامین و در بسیاری از استان ها عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

سعید اوحدی امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، به بدهی‌های انباشته بنیاد شهید در گذشته اشاره کرد که در سرفصل بودجه دیده نشده بود و گفت: بدهی‌های بنیاد شهید و مطالبات جامعه ایثارگری کشور افزون بر هشت هزار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که تقریبا هفت هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن در شرایط دشوار اقتصادی دولت تسویه  و پرداخت شد.

وی افزود: از آنجاکه بدهی‌های بنیاد شهید در فصول بودجه دیده نشده است لذا با مصوبه هیات دولت و دستور رئیس جمهور مقرر شده است تمامی بدهی‌ها تا پایان فعالیت دولت دوازدهم پرداخت شود و تاکنون بخش عمده‌ای از مطالبات جامعه ایثارگری و بدهی بنیاد پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: همچنین حقوق و سنوات خانواده‌های معظم شهدا که از سال ۱۳۹۳ پرداخت نشده بود تا پایان سال ۹۸ به‌صورت کامل پرداخت شده و تنها پرداختی سال ۱۳۹۹ باقی مانده است. پرداخت بدهی دو هزار میلیارد تومانی ماده ۳۸ از دولت قبل و هزار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی  به دانشگاه آزاد نیز که از سال ۱۳۹۳ باقی مانده بود، نیز تسویه شد و خوشبختانه یک آرامش نسبی در بنیاد شهید حاکم شده است.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اولویت‌های بنیاد شهید برشمرد و افزود: اقدامات جدی در حوزه فرهنگی بنیاد شهید در دست اجراست و از برکات آن مردم عزیز بهره مند خواهند شد.

اوحدی به حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: اعتقاد داریم که باید مشکل تامین مسکن و اشتغال را در قالب سفر به استان‌های مختلف و سنجش ظرفیت ساخت مسکن در هر استانی برطرف کنیم و استان مرکزی بیست و یکمین مقصد ما در قالب هر هفته یک سفر است.

وی بیان کرد: در جریان این سفر تفاهم نامه ساخت دو هزار واحد مسکونی برای جامعه ایثارگری با هماهنگی‌هایی که در سطح ملی صورت گرفته توسط مقامات ارشد دولت در استانداری منعقد می‌شود.

وی به تشکیل شوراهای راهبری اقتصادی و فرهنگی برای پرهیز از انجام کار سلیقه‌ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: شورای راهبری اقتصادی و فرهنگی متشکل از افراد نخبه و صاحبنظران در حوزه اقتصادی و فرهنگی کار ریل گذاری اقتصادی و فرهنگی را انجام می‌دهند و تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تامین و در برخی استان ها عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

اوحدی به مشکل اشتغال جامعه ایثارگری اشاره کرد و افزود: آرامش خانواده‌ها وابسته به تامین شغل است و سیاست های حمایتی جدی برای ایجاد فرصت شغلی در دست اجراست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نیز در این دیدار با تاکید بر اتخاذ تدابیر حکیمانه برای تامین نیازهای رفاهی خانواده‌های معظم شهدا، اظهار کرد: خانواده های معظم شهدا در ترویج فرهنگ عفاف و کفاف که به عنوان یک فرهنگ اسلامی تلقی می‌شود، الگویی برای آحاد مختلف جامعه هستند و خارج شدن از این فرهنگ به معنای اسراف و تبذیر است.

وی خانواده معظم شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های معنوی و ذخیره نظام اسلامی بیان کرد و افزود: خانواده‌های شهدا میراث‌بر شهیدان والامقام و عصاره معنوی آنها هستند و همواره در پاسداری و صیانت از آرمان‌های امام و رهبری و نظام اسلامی پیشتاز بوده و ادامه دهنده مسیر شهدا هستند.

وی بزرگداشت یاد و خاطره شهدا را اقدامی ارزشمند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در سال گذشته گفت: بزرگداشت شهدا نباید جنبه شعاری داشته باشد بلکه باید در جامعه تاثیرگذار بوده و به معنای واقعی ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی مقدس برای مقابله با توطئه‌های دشمنان باشد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفا حمایت مادی از جامعه هدف نیست، بلکه باید از بعد معنوی در حفظ یادگاران شهدا و ایثارگران تلاش کند و در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم مورد نظر مقام معظم رهبری در حوزه ایثارگران اهتمام جدی داشته باشد.

وی در ادامه استان مرکزی را از جمله استان‌های سالمند کشور دانست و آمار بالای تلفات جانی متاثر از کروناویروس را به دلیل سن بالای جمعیت استان بیان کرد و گفت: بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان مرکزی بالای ۵۰ سال سن دارند که برای جوان تر شدن جمعیت استان باید موضوع زادوولد جدی گرفته شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به ظرفیت های اقتصادی بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: باید با منطق و سازوکار مناسب ظرفیت های اقتصادی بنیاد شهید مدیریت حکیمانه شود و با دعوت از افراد نخبه برای تربیت، تحصیل، ازدواج، مسکن، اشتغال و آینده فرزندان ایثارگر برنامه ریزی کرد و ضعف در تدبیر در مدیریت را از بین برد.

همچنین سیدعلی آقازاده استاندار استان مرکزی، سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به این استان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: نقطه عطف این سفر انعقاد تفاهم نامه برای دو هزار خانواده ایثارگر استان مرکزی که بیش از هزار فرصت شغلی هم ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99082718780
  • خبرنگار : 50212