پلیس از گاز اشک‌آور علیه معترضان در پرو استفاده کرد

مردم پرو برای ششمین روز متوالی علیه دولت این کشور دست به اعتراض زده و پلیس برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معترضان پس از آن به خیابان‌های لیما، پایتخت پرو آمدند که قانونگذاران "مارتین ویزکارا"، رئیس جمهوری را به اتهام دست داشتن در فساد برکنار کرده و "مانوئل مرینو" را جای وی نهادند که باعث خشم سراسری شده است.

صدها تن از شهروندان در "پلازا سن مارتین" واقع در لیما گردهم آمدند تا علیه دولت جدید مانوئل مرینو دست به اعتراض بزنند.

اعتراضات عصر روز شنبه در حالی به خشونت و آشوب کشیده شد که نیروهای پلیس ملی پرو از گاز اشک‌آور علیه جمعیت معترضان استفاده کردند.

تصاویر ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان از میان دود غلیط برآمده از گازهای اشک‌آور شلیک شده و پلیس ضد شورش می‌گریختند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، مردی در جریان این اعتراضات به شدت دچار جراحات شده است.

همچنین کاربران رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده اند که دولت در حال بسیج نیروهای نظامی برای سرکوب و متوقف کردن اعتراضات و راهپیمایی‌هاست.

روز دوشنبه گذشته، کنگره پرو با ۱۰۵ رای موافق در برابر ۱۹ رای مخالف ویزکارا را بابت سوءاستفاده از قدرت، استیضاح و وی را به دست داشتن در اقدامات مفسدانه در زمانی که فرماندار منطقه "موکه‌گوآ" بود، متهم کرد.

ویزکارا هرگز به اتهاماتی که علیه وی مطرح شد،‌ اعتراف نکرد و همین مساله،‌ باعث شد تا قانونگذاران برکناری وی را اعلام کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082516605
  • خبرنگار : 71129