مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اعلام کرد

تمدید ۶ ماهه دفاتر بیمه سلامت شهری و روستائی بدون ارزیابی وُسع

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت:با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا همه دفترچه های بیمه سلامت شهری و روستائی بدون ارزیابی وسع مالی و به صورت رایگان به مدت شش ماه از تاریخ مراجعه تمدید خواهد شد.

دکتر"محمد جعفری" امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷ آبان ماه جاری ستاد ملی مدیریت کرونا مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه دفترچه های بیمه پایه سلامت به صورت رایگان به عموم افراد فاقد دفترچه و یا دارای دفترچه، بدون ارزیابی وسع مالی تمدید شود.

وی افزود: براین اساس همه کسانی که در صندوق بیمه روستائی و عشایری، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت هستند، می توانند در سال ۹۹ حتی اگر تاریخ اعتبار دفاتر آنها در ماه های گذشته تمام شده بدون الزام ارزیابی وسع، به صورت رایگان و صرفا با پرداخت مبلغ حدود ۳۰۰۰ تومان دفاتر بیمه خود را با مدت شش ماه اعتبار جدید دریافت کنند.

جعفری تصریح کرد: کسانی که تاریخ اعتبار دفاتر آنها نرسیده، هر تاریخی که اعتبار پایان یابد به مدت شش ماه در سامانه مجدد تمدید می شود.

وی بیان کرد: کسانی که در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت هستند و بیمه همگانی سلامت شهری داشتند در صورتی که با اتمام اعتبار دفاتر بیمه مراجعه کنند، دفترچه بیمه آنها شش ماه به صورت رایگان تمدید می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: اگر کسی در روستا یا شهر بوده که تاکنون دفتر بیمه رایگان سلامت نداشته یا دفترچه از سازمان دیگری داشته و اکنون نمی تواند آن را تمدید کند، به عنوان افراد فاقد بیمه می توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت به مدت شش ماه قرار بگیرند.

وی اظهار کرد: به روال سال های گذشته محل دریافت خدمات پزشکی دفترچه های بیمه سلامت در کلینیک های دولتی و بیمارستان های دولتی و دانشگاهی است و برای مراجعه فرد به مطب و بیمارستان خصوصی لازم است در ارزیابی وسع شرکت و در پرداخت حق بیمه مشارکت کند که در آن صورت دفترچه بیمه ای دریافت می کند که در مطب و بیمارستان های خصوصی پذیرش داشته باشد.

جعفری در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در سیستم بیمه سلامت که متصل به مراکز بهداشت و بیمارستان ها و مطب ها است، تمدید دفترچه های بیمه به صورت اتوماتیک تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ انجام شده و لاشه دفترچه مهم نیست و اگر کسی دفتری دارد که برگه دارد اما اعتبار ندارد با همان دفتر می تواند برای دریافت خدمات پزشکی مراجعه کند و نیازی به تعویض دفترچه نیست.

وی تاکید کرد: نیازی به مراجعه حضوری نیست و اگر نیاز به مراجعه باشد، به تدریج و تا پایان سال انجام شود و همکاران ما حاضر هستند به صورت تلفنی تمدید دفترچه را انجام بدهند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99082114119
  • خبرنگار : 50187