رئیس کمیته دوومیدانی فدراسیون جهانی نابینایان و کم‌بینایان:

پرتاب یکی از مهمترین مهارت‌های پایه و اساسی در دوومیدانی است

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و مربی پرتاب‌های تیم ملی پارا دوومیدانی می‌گوید: پرتاب کردن یکی از مهمترین مهارت‌های پایه و اساسی در رشته‌ی مادر است.

مصطفی بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که ورزش دوومیدانی محور اصلی بازی‌های المپیک محسوب شده و جزء جدایی‌ناپذیر آن بوده، بسیاری از کشورهای دنیا روی این ورزش تمرکز کرده و تحقیقات علمی زیادی در زمینه‌های استعدادیابی، آموزش مهارت‌ها، یادگیری حرکتی و علوم مختلف تمرینی این ورزش برای پیشرفت ورزشکاران خود انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروزه برای کارآمد بودن آموزش‌ مهارت‌های ورزشی بایستی برنامه‌ریزی مناسب و شناخت بهتری از فرآیند یادگیری طی آموزش داشته باشیم.

بهرامی تصریح کرد: مهارت‌های پایه به بخش‌های مختلف و متنوعی تقسیم می‌شوند که با یادگیری و اجرای این مهارت‌ها در دوران کودکی زمینه برای یادگیری و اجرای مهارت‌های پیشرفته ورزشی فراهم می‌شود.

رئیس کمیته دوومیدانی فدراسیون جهانی نابینایان و کم‌بینایان افزود: در واقع اگر کودکی قادر به انجام این مهارت‌ها نباشد خود و مربیانش باید راه طولانی‌تری را برای هدایت او به سمت اجرای کامل و درست تکنیک‌های پیشرفته ورزشی طی کنند و چه بسا به دلیل عدم یادگیری به موقع نتیجه مطلوب و مورد انتظار حاصل نشود.

وی گفت: پرتاب کردن یکی از مهمترین مهارت‌های پایه و اساسی در ورزش دوومیدانی است. یادگیری این مهارت سبب توسعه و پیشرفت فرد در اجرای مهارت‌های جدید و پیچیده از جمله پرتاب‌های نیزه، وزنه، دیسک و چکش خواهد شد لذا باید این مهارت‌ها را هرچه سریع‌تر و در سنین کم آموزش داده و یاد گرفت.

بهرامی تأکید کرد: بنابراین آموزش پرتاب‌ها در سنین پایه نیازمند اجرای حرکاتی در قالب بازی و تنوع تمرینی برای جلوگیری از خستگی و بهبود فرآیند یادگیری در کودکان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99082114042
  • خبرنگار :