معاون رئیس‌جمهور خبر داد

ساماندهی ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای زنجان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: طبق تاکیدی که مقام معظم رهبری مبنی بر ساماندهی گلزارهای شهدا داشتند، ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای استان زنجان ساماندهی شده‌اند.

سعید اوحدی پیش از ظهر امروز (۲۰ آبان‌ماه) در حاشیه جلسه مراسم انتقاد تفاهم‌نامه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۲۵۰ مورد زمین برای تامین مسکن ایثارگران فراهم شده که با پشتیبانی وزارت راه، مسکن و شهرسازی برای آماده‌سازی زمین‌ها و بانک مرکزی با تامین وام برای ساخت واحدهای مسکونی به زودی شاهد عملیات اجرایی خواهیم بود، اظهار کرد: در ۲۲ بهمن‌ماه با کمک دستگاه‌های اجرایی استان‌ها در ۲۲ استان عملیات اجرایی واحدهای مسکونی ایثارگران را اعلام کنیم.

وی با اشاره به تامین ۱۲۰۰ شغل برای جامعه ایثارگری، افزود: ظرفیت‌های بسیار خوب قانونی برای تامین شغل جامعه ایثارگری از جمله بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه توسعه ششم وجود دارد که تفاهم‌نامه‌ای که امروز در استان زنجان امضا شد، اضافه بر ظرفیت‌های قانونی، به کارگیری ظرفیت‌های استانی بوده و ۹۳ درصد از گلزارهای شهدای زنجان ساماندهی شده است.

این مسئول با بیان اینکه پرونده ۲٠ شهید مدافع سلامت در کشور تکمیل شده و تشکیل پرونده همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کادر درمانی که در راه مبارزه با کرونا بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند، شهید نامیده می‌شوند که جلسات مربوط به تهیه و تصویب آیین‌نامه این موضوع در حال انجام بوده و خانواده‌ شهدای مدافع سلامت نیز از ظرفیت‌های این نهاد بهره‌مند خواهند شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در رابطه با وضعیت شرکت شاهد در بورس، اظهار کرد: ارزش سهام این شرکت طی هفته گذشته کاهش پیدا کرده و شرایط خوبی ندارد که باید توجه داشته باشیم موضوع سهام در کشور تابع متغیری از شرایط اقتصادی، سیاسی و غیره است.

اوحدی با بیان اینکه هیات مدیره شرکت شاهد تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تغییرات انجام شده اخیر، اندوخته خانواده شهدا و ایثارگران حفظ و این قشر از جامعه کمتر متضرر شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082013556
  • خبرنگار : 50167