فرماندار ساوه:

کسی حق ندارد مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را به نفع خود تفسیر کند

فرماندار ساوه گفت: هیچ شخصیت حقیقی یا حقوقی حق ندارد مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را به نفع خود تفسیر و سلیقه‌ای عمل کند.

علی میرزایی امروز دوشنبه ۱۹ آبان ماه در نخستین جلسه هماهنگی قرارگاه جهاد، سلامت و بهداشت شهرستان ساوه اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص عزم ملی برای مبارزه با کرونا فصل الخطاب همگان است و  وقتی مصوبه برای اجرا ابلاغ می‌شود، کسی حق تفسیر به رأی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری در ستاد مبارزه با کرونا سلیقه‌ای نیست و از دل یک کار کارشناسی بیرون می آید و تصمیم پس از ابلاغ لازم الاجراست، افزود: هرگونه تصمیم حاصل هم اندیشی و کار کارشناسی است و باید نگاه سلیقه‌ای در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی برداشته شود.

فرماندار ساوه افزود: متاسفانه حجم افرادی که تردد غیرضروری در سطح شهر دارند بالاست و آنچه در جامعه مشاهده می‌شود بیانگر کوتاهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است که لازم است با آموزش و اطلاع رسانی و نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حساسیت مردم برای حفظ سلامت و در امان ماندن از سرایت ویروس کرونا را افزایش داد.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تراکم جمعیت در شهر تضمین سلامت مردم است، اظهار کرد: در جلسه قرارگاه پدافند زیستی شهرستان تصمیم به محدودسازی تردد شهری گرفته شد و طرح اعمال محدودیت در نقاط پرتردد شهری لازم الاجراست و با متخلفین برخورد قانونی می شود.

میرزایی اقناع سازی جامعه و افزایش حساسیت مردمی را مورد تاکید قرار داد و افزود: انضباط اجتماعی به همراه نهضت ملی برای مبارزه با کرونا ضرورت دو چندان دارد و در غیر این صورت با بحران بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی به تقویت زیرساخت های درمانی اشاره کرد و افزود: زیرساخت های درمانی ساوه پاسخگوی نیاز شهرستان در مواقع بحران نیست. همچنین باید تمامی تمهیدات لازم نظیر مدیریت فاضلاب و ... برای جلوگیری از سرایت بیشتر ویروس در بیمارستان‌های شهرستان اتخاذ شود.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان ساوه به محدودیت‌های ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود:  از فردا (۲۰ آبان) به جز واحدهای صنفی مجاز، تمامی صاحبان مشاغل گروه های اعلام شده باید از ساعت ۱۸ کلیه واحدهای خود را تعطیل کنند.

سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی با اشاره به اعمال محدودیت‌های شدیدتر برای مدیریت سریعتر مقابله با شیوع بیماری، اظهار کرد: علاوه بر تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری از ساعت ۱۸ هر روز از تاریخ ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذرماه طرح ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ و از تاریخ ۲۴ آبان ماه در سطح شهر به منظور جلوگیری از برپایی دورهمی های شبانه خانوادگی، برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس اجرایی خواهد شد.

وی خواستار همکاری مردم برای اجرایی شدن مصوبات شد و افزود: باید فرهنگ زندگی با کرونا در جامعه پیاده‌سازی و اجرا شود تا نیازی به برخورد سلبی و جریمه برای افراد متخلف نباشد. بدیهی است پلیس در اجرای قانون و جریمه افراد متخلف به میزان 500 هزار تومان طبق اعلام ستاد ملی عمل خواهد کرد.

رئیس پلیس ساوه اظهار کرد: 20 درصد کنترل و برخورد با متخلفین از طریق بهره گیری از نیروی فیزیکی پلیس در سطح شهر و 80 درصد دیگر توسط دوربین های هوشمند رصد و اعمال قانون خواهد شد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99081912541
  • خبرنگار : 50212