وزیر راه و شهرسازی:

شهرداری ها جهت نوسازی منازل، به مردم کمک کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت : برای مقاوم سازی منازل تسهیلات بافت فرسوده وجود دارد و از شهرداری ها می خواهیم که به مردم کمک کنندتا بتوانند منازلشان را نوسازی کنند.

به گزارش ایسنا دکتر سلامی در جمع خبرنگاران در زابل افزود: یکی از پروژه های مهم حاشیه نشینی که موجب آزار و اذیت برای مردم زابل بود از طریق اصلاح معابر و بهسازی و آسفالت و انجام پروژه هایی که به مسایل اجتماعی کمک می کند افتتاح شد. 

وی گفت: بعد از سالها مردم شهر زابل از محیط شهری مناسبتری بهره مند می شوند، وضعیت نابسامان محلات حاشیه نشین خیلی موجب آزار مردم در این شهر شده بود که با این خدمات بهسازی شهری مردم از این مشکل رها شدند.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از هزینه های کارمزد بانکی تسهیلات بافت فرسوده  را دولت پرداخت می کند و الباقی را خود مردم پرداخت خواهند کرد و این تسهیلات، اقساط سبکی خواهد داشت ومردم باید از این فرصت استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امروز در استان سیستان و بلوچستان ۵۴ کیلومتر بزرگراه وراه اصلی افتتاح کردیم  که ۳۴ کیلومتر آن در حوزه سیستان بوده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود ۱۰۰۰ کیلومتر کریدور شمال به جنوب را در قطعات مختلف به بهره برداری رسیده است .

اسلامی ادامه داد: مهمترین پروژه دیگر پروژه راه آهن از زاهدان به چابهار است که یک ماه پیش ریل گذاری مکانیزه ی آن از زاهدان آغاز شده و دیروز هم از چابهار به زاهدان ریل گذاری آن آغاز شد و امیدواریم موجب عمران و آبادانی و بهبود کیفیت زندگانی مردم استان بشود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99081509865
  • خبرنگار : 30105