تاکید مقامات اتیوپی و سودان بر تحکیم روابط دوجانبه

رئیس شورای حاکمیتی سودان که در سفر دوره ای خود به آفریقا، ابتدا وارد کشور اتیوپی شد، با نخست وزیر اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان "سونا"، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان طی سفری دو روزه بنا به دعوت آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی به منظور بررسی روابط دوجانبه و مسائل مهم مشترک وارد آدیس آبابا شد.

وی در این سفر با نخست وزیر اتیوپی دیدار کرد و آبی احمد در این دیدار گفت که ملت‌های اتیوپی و سودان از روابط مستحکم ریشه‌داری در زمینه فرهنگ و تاریخ برخودار هستند.

در رأس مسائلی که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت، مساله سد النهضه بوده است.

در این سفر دوره ای که قرار است چاد، اوگاندا و سودان جنوبی مقصدهای بعدی البرهان باشند برخی از مسوولان کشوری از جمله وزیر خارجه، مدیر سازمان اطلاعات عمومی و رئیس سازمان اطلاعات نظامی سودان همراه او هستند.

به گفته منابع آگاه در شورای حاکمیت سودان، البرهان با آبی احمد بحران سد النهضه و نحوه دستیابی به راه حل های توافقی پیرامون آبگیری و استفاده از این سد را بررسی می کند.

در این دیدار مرزهای مشترک و آغاز ترسیم آن با هدف پایان دادن به نفوذ شبه نظامیان اتیوپی به خاک سودان بررسی شد.

انتظار می رود مذاکرات سد النهضه میان سه کشور سودان، مصر و اتیوپی روز یکشنبه پیرامون موضوع آبگیری و بهره برداری از سد مجددا آغاز شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99081207452
  • خبرنگار : 71592