مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

هنرمندان زنجانی در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ هنرنمایی کنند

مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: هنرمندان زنجانی در بخش‌های مختلف یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ می‌توانند آثار خود را از تاریخ ۱۵ مهرماه تا اول دی‌ماه ارسال کنند.

مجید صادقی شامگاه روز گذشته (۱۱ آبان‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در رابطه با برگزاری یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، اظهار کرد: این جشنواره یکی از مهم‌ترین اتفاقات فرهنگی وزارت بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه زمان شروع یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ از ۱۵ مهرماه تا اول دی‌ماه در چهار بخش برگزار می‌شود و زمان تولید آثار از ابتدای سال ۹۶ است، افزود: بخش دانشجویان مهم‌ترین بخش این جشنواره است که در پنج حوزه فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، ادبی و موسیقی و در ۴۰ رشته برای دانشجویان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند در بخش فرهنگ سلامت شرکت کنند، تصریح کرد: یکی از اهداف اساسی جشنواره بین‌المللی سیمرغ ورود به فرهنگ سلامت و شناسایی استعدادهای دانشجویان و مردم در بخش‌های مختلف است.

مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه هنرمندان زنجانی در حوزه‌های مختلف مطرح شده در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ شرکت کنند، خاطرنشان کرد: مهمترین اتفاق روز، کرونا است که اتفاقات هنری زیادی در این زمینه افتاده است که هنرمندان می‌توانند با رعایت قوانین و مقررات در هر بخش شرکت کنند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان در ادامه این نشست، در رابطه با یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، اظهار کرد: مسئله فرهنگ علاوه بر بهداشت، درمان و آموزش یکی از برنامه‌های کاری دانشگاه علوم پزشکی استان است که متاسفانه ابعاد آن خیلی مد نظر قرار نمی‌گیرد.

حسین عمارلو با اشاره به اینکه تلاش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرورش ابعاد مختلف فرهنگ بوده است، افزود: جشنواره‌های متعددی در حوزه فرهنگ در ابعاد مختلف فکری، هنری و اجتماعی برای رشد دانشجویان وجود دارد که جشنواره سیمرغ یکی از این جشنواره‌های خوب است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره جامع هدهد در حوزه‌های قرآنی و مذهبی، تصریح کرد: جشنواره سیمرغ با رقابتی بودن، سعی در هدایت دانشجویان به سمت ابعاد هنری، فکری و اجتماعی دارد تا افراد در این ابعاد رشد کنند و در قالب‌های مختلف مسابقه، آن‌ها را به چالش بکشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته جشنواره سیمرغ تنها در بعد دانشجویی و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها برگزار می‌شد، ادامه داد: امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ را در بعد استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا در دنیا، شکل و شمایل جشنواره بین‌المللی سیمرغ نیز متناسب با کرونا تغییر کرده و برنامه‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود که این روند مقداری کار را مشکل کرده است.

عمارلو با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی سیمرغ، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی«https://festivalf.ir/» برای کسب اطلاعات از بخش‌های مختلف جشنواره و جوایز ارزنده آن مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سیمرغ ابعاد مختلفی دارد و اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های استان، شهروندان عادی و هنرمندان زنجانی می‌توانند در آن شرکت کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99081207433
  • خبرنگار : 50167