دانشگاه سمنان مجری ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران شد

رئیس دانشگاه سمنان از اجرای طرح ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در ایران با همکاری وزارت علوم و مشارکت استادان دانشگاه های مختلف کشور با محوریت این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود نصیری زرندی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت اثرات تغییر اقلیم بر سلامت در کشور، مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه سمنان برای همکاری در پروژه ملی "ارزیابی آسیب‌پذیری سلامت ناشی از تغییر اقلیم و تعیین اقدامات استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران" دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: این پروژه با حمایت مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشارکت اساتید دانشگاه های مختلف کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی سمنان، تهران، تبریز، شهید بهشتی، گیلان، جندی شاپور، انستیتو تغذیه، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه سمنان در ۶ استان پایلوت اجرا خواهد شد.

رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این طرح در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی، گیلان و سیستان و بلوچستان اجرا می شود، افزود: در این طرح اثرات تغییر اقلیم بخش های مختلف سلامت شامل بیماری های واگیر و غیرواگیر (قلبی – عروقی و تنفسی) بیماری های شغلی و بهداشت حرفه ای، بیماری های ناشی از آلاینده های جوی و گرد و غبار، بیماری های منتقله از آب، غذا و سوءتغذیه و سلامت در بلایای جوی و اقلیمی مورد بررسی قرار می گیرد.

نصیری ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده استراتژی های سازگاری و راهکارهای مقابله با اثرات زیانبار تغییر اقلیم برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی مذکور تدوین و ارسال خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت علوم، رئیس دانشگاه سمنان یادآور شد؛ این طرح از سوی سازمان بهداشت جهانی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99081106789
  • خبرنگار :