گلایه فروشندگان میوه یزد به محدودیت‌های ساعات کاری

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد اعلام کرد: میوه‌فروشان و فعالان این حوزه در اثر محدودیت‌های کرونایی بسیار متضرر شده‌اند لذا خواستار افزایش ساعت فعالیت خود همانند صنوف نانوایان و لبنیاتی‌ها هستند.

«محمدحسین مشرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از گلایه عرضه‌کنندگان میوه و تره بار نسبت به اعمال محدودیت ساعات فعالیت‌ این حوزه از سوی ستاد استانی کرونا خبر داد و گفت: میوه و تره‌بار نیز جزو اقلام اساسی و مورد نیاز مردم است و افراد زیادی روزانه برای تهیه مایحتاج خود به این صنف مراجعه می‌کنند لذا یکی از اصنافی که با محدودیت ساعت کاری مواجه شده، صنف فروشندگان میوه و تره بار به بهانه تجمع مردم در این مراکز خرید و احتمال شیوع بیماری کرونا است در حالی که این تصمیم ضرر هنگفتی را به کسبه‌ی این صنف وارد کرده است.
وی افزود: فعالان صنف میوه و تره بار یزد خواستار افزایش ساعات فعالیت خود همانند صنوف نانوایان و لبنیاتی‌ها هستند و نسبت به کاهش ساعات کاری خود گلایه‌مند هستند.

مشرف ابراز امیدواری کرد که شمار مبتلایان کرونا نیز با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد و شاهد رونق مجدد بازار همانند گذشته باشیم.

وی ادامه داد: مشکل فعالان این صنف تنها محدود به کاهش ساعات فعالیت نیست بلکه در برخی میادین میوه و تره بار مانند میدان میوه و تره‌بار شاهدیه با افزایش اجار بهای مغازه‌ها برخلاف مصوبه دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا به مبلغ بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته و نبود نظارت کافی در این رابطه از سوی متولیان امر هستیم که فشاری مضاعف را بر فعالان این بخش وارد کرده است.

به گفته‌ی این مسئول، متاسفانه این افزایش اجاره بها از سوی شهرداری شاهدیه که زیرمجموعه‌ی دولت است، انجام گرفته و در حالی که خود دولت، افزایش اجاره بها را تخلف اعلام کرده است.

مشرف در پایان اظهار کرد: شهرداری شاهدیه در میدان میوه و تره بار این شهر دارای ۱۸ غرفه است که مستاجران این غرفه‌ها مشمول افزایش ۱۱۰ درصدی اجاره بها شده‌اند.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99081106649
  • خبرنگار : 50214