به همت بسیج دانشجویی استان انجام گرفت؛

برگزاری نخستین لیگ مناظره دانشجویی در همدان

نخستین لیگ مناظره مسئله محور بسیج دانشجویی استان همدان با هدف پرورش افراد در راستای افزایش آگاهی، فن مناظره، فن بیان، فن تخاطب و اصول استدلال مستند و منطقی بر پایه علم برگزار شد.

معاون مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان همدان در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با هدف برگزاری نخستین لیگ مناظرات دانشجویی در سطح استان اظهار کرد: هدف از برگزاری لیگ توانمندسازی و کمک به پیشرفت دانشجویان در فن مناظره، فن بیان، فن تخاطب و اصول ارائه مناظره بر پایه منطق و علم و مستندات است.

میثم رحیمی در رابطه با نحوه برگزاری لیگ مناظرات دانشجویی مطرح کرد: ۱۶ تیم در دوره اول لیگ مناظرات ثبت نام کردند که ۱۰ تیم متعلق به خواهران و شش تیم متعلق به برادران است.

وی افزود: از دانشگاه های مختلف و مطرح از جمله دانشگاه بوعلی سینا، علوم پزشکی، آزاد اسلامی، پیام نور، صنعتی و فرهنگیان در این لیگ شرکت کردند.

رحیمی در رابطه با مسئله محور بودن لیگ مناظرات بیان کرد: قصد داریم تا پایان سال پنج لیگ مناظره مسئله محور را برگزار کنیم که نخستین لیگ در رابطه با موضوعات مسئله محور اجتماعی و اقتصادی است که در حوزه های اجتماعی محدود به خانواده و معطوف به مسائل ازدواج دیرهنگام، طلاق، تشکیل خانواده، فرزندآوری و جمعیت و در مباحث اقتصادی با گستردگی بیشتری از جمله بحث واردات و صادرات، خصوی سازی، ارتباطات بین الملل، بورس، ارز، کالا ، اشتغالات روستایی و صنعتی و ... برگزار می شود.

 وی در رابطه با برگزاری لیگ خواهران 
مطرح کرد: لیگ مناظرات خواهران از تاریخ ۷ تا ۸ آبان ماه برگزار شد که از ۱۰ تیم، سه تیم ابتکار، آلاء و شهید همدانی توانستند به نیمه نهایی راه پیدا کنند و در مرحله چالش در زمینه بحث گردشگری استان و مباحث اقتصادی، دوتیم آلاء و شهید همدانی به فینال راه پیدا کردند و در نهایت تیم شهید همدانی به عنوان تیم اول و آلاء به عنوان تیم دوم برگزیده و انتخاب شدند.

رحیمی در پایان این مناظرات را فرصتی برای پیشرفت دانشجویان در بحث مطالبه گری دانست و مطرح کرد: در این لیگ تیم ها به صورت هدفمند در هسته های پژوهشی، علمی و مطالبه گری با توجه به پتانسیل موجود فعالیت می کنند و برآورد ما حضور دانشجویان برگزیده در مباحث مطالبه گری در سطح استان و کشور است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99080805111
  • خبرنگار :