مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تاکید کرد

تخصیص اعتبار ۱۴ میلیاردی برای ورزش بندرانزلی

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان، با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی برای ورزش شهرستان بندرانزلی، عنوان کرد: یکی از موادی که در سطح شهرستان مورد پیگیری جدی قرار دارد، تکمیل مجموعه ورزشی تختی است.

مریم بخشی در دیدار با روسای هیئت های ورزشی شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ورزش بندرانزلی در سطح استان مثال زدنی است ولی با این تعداد مدال آور و قهرمان، امکانات و زیرساخت های این شهرستان قدیمی است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان بندرانزلی که باعث محدودیت در واگذاری زمین برای ساخت و ساز شده است، افزود: در حال حاضر زمین های موجود در شهر که متعلق به اداره ورزش و جوانان باشد کم است و علیرغم اینکه نمایندگانی از وزارتخانه و استان برای بازدید و بررسی به شهرستان دعوت کردیم ولی نتوانستیم به جمع بندی در مورد ورزشگاه جدید که بتواند مشکلات شهرستان را کم کنند، برسیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، با اشاره به اینکه در تلاش هستیم از اماکنی که داریم حداکثر استفاده را داشته باشیم، تصریح کرد: استفاده از امکان مزایده محدود را در دستور کار داشتیم و در این زمینه استانی پیش قدم بودیم ولی متاسفانه بیشتر هیئت های ما شناسه نداشتند تا بتوانند از این امکان استفاده کنند؛ البته در حال حاضر این امکان در سامانه غیر فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، با بیان اینکه هیئت ها به عنوان بازوان اداره ورزش و جوانان شرایط تعامل با دستگاه‌های مختلف در استفاده از اماکن مناسب برای بهره برداری ورزشی را داشته باشند، گفت: اگر هیئت ورزشی تشکیل می دهیم برای این است که باری از روی دوش ورزش و جوانان برداشته شود؛ هر چند برای تحقق اهداف ورزشی در حد توان و در چارچوب قانون ورزشکاران را حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۴ میلیارد تومانی برای ورزش شهرستان بندرانزلی، عنوان کرد: یکی از موادی که در سطح شهرستان مورد پیگیری جدی قرار دارد، تکمیل مجموعه ورزشی تختی است.

بخشی، به ضرورت در نظر گرفتن مکان مناسب برای اسکان بانوان تیم ملوان در محدوده شهر انزلی اشاره کرد و گفت: بانوان ملوان تنها تیم بانوان استان است که همیشه در لیگ بانوان افتخارآفرین است و با بیشترین قدرت و کمترین قرارداد کار می‌کنند و از دستگاه هایی که می توانند برای در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای اسکان این ورزشکاران ما را همراهی کنند ممنون خواهیم بود.

راه برای دوچرخه سواران انزلی هموار نیست

محمد بخشی زاد، رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان بندرانزلی نیز، با اشاره به اینکه دوچرخه سواران امکانات خاصی نمی خواهند و همیشه با حداقل ها تلاش کردند از بهترین ها در این رشته ورزشی باشند، اظهار کرد: دسترسی به راه مناسب تنها خواسته دوچرخه سواران بندرانزلی است که حتی همین مسیر مناسب را در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه به دلیل ناهمواری خیابان ها بارها شده دوچرخه سواران زمین خوردند، افزود: تنها مسیری که در حال حاضر دوچرخه سواران بندرانزلی برای تمرینات خود از آن استفاده می کنند، کمربندی این شهر است که آن هم به دلیل وجود پل های خطرناک، عدم وجود تابلوی مناسب فاصله ماشین با دوچرخه و زباله های رها شده در حاشیه مسیر، آن را نامناسب کرده است.

بخشی زاد، با بیان اینکه وجود اسکورت مناسب در تمرینات ضروری است، تصریح کرد: تاکنون انتظاری از مسئولان نداشتیم و همواره به صورت خودجوش این کار توسط دوچرخه سواران انجام می شد.

به گزارش ایسنا، بالا بودن هزینه های فیزیوتراپی، بالا بردن سقف بیمه ورزشی در استفاده از خدمات پزشکی در صورت بروز سوانح ورزشی و عدم دسترسی به سالن و لوازم مناسب ورزشی از جمله مهمترین دغدغه هایی بود که از سوی روسای هیئت های ورزشی شهرستان در این دیدار مطرح شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۷ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080704732
  • خبرنگار : 50283