به گزارش ایسنا، بنابراعلام آچیلان در، چنانچه در اثر استفاده زیاد از درهای برقی، با مشکلی روبرو شدید که لازم شد به تعمیر در بپردازید، پیشنهاد میکنیم به توصیههای زیر توجه کنید:
۱- در اولین گام مدارک گارانتی درب برقی را بررسی کنید. چنانچه درب مشمول گارانتی باشد، بهتر است از خدمات بخش پشتیبانی فروشندگان استفاده کنید. در این حالت هم هزینههای شما کمتر است و هم کارشناس مطمئنتری اقدام به تعمیر درب برقی میکند.
۲- قبل از تماس با تعمیرکار، خودتان با حفظ نکات ایمنی سیستم برقرسانی را چک کنید. گاهی این احتمال وجود دارد که دربازکن، مشکلی ندارد بلکه سیستم برقرسانی ساختمان دچار مشکل شده است. شبیه وقتی که تلویزیون به برق متصل نیست و برخی آدمها حس میکنند، تلویزیون خراب است.
۳- توصیه جدی این است که به هیچ وجه اجازه ندهید نیروی غیرمتخصص و ناآگاه به اپراتور و تجهیزات درب برقی دست بزند. در اکثر مواقع این افراد نه تنها مشکل را رفع نمیکنند بلکه به دلیل ناآشنایی به سیستم، مشکلاتی جدی نیز ایجاد میکنند.
۴- چک کردن کلیدِ تعیین وضعیت قبل از تماس با تعمیرکار نیز یکی از کارهای اساسی است که باید انجام شود. دقت کنید که گاهی در هیچ مشکلی ندارد و تنها در وضعیتی قرار گرفته که مورد انتظار شما نیست.
۵- یکی از جدی ترین آسیبها به اپراتور درب برقی ناشی از اعمال فشار به درب زمانی است که موتور در حال فعالیت است. وقتی موتور با نیروی برق در حال باز کردن یا بستن در است، نباید با زور دست یا نیروی مشابه به درب فشار وارد کنید. گاهی رانندهها با سپر ماشین خود به در فشار میآورند که زودتر باز شود. این حرکت به موتور درب برقی آسیب جدی وارد میکند.
۶- از تعمیرکار اطلاعات کلی در مورد علت خرابی درب اتوماتیک برقی را بگیرید. بهتر است به صورت دقیق بدانید که درب شما دچار چه مشکلی شده، این مشکل چگونه ایجاد شده و راهحل آن چیست؟ کسب این اطلاعات به شما کمک میکند تا پس از تعمیر درب نحوه استفاده از درب اتوماتیک برقی بیشتر دقت کنید و مراقب باشید.
۷- مطمئن شوید شخصی که قرار است اپراتور و یا درب برقی شما را تعمیر کند با برند و مدل آن آشنایی داشته باشد. به دلیل پیچیدگی فنی دربازکنها، نباید افرادی که آشنایی دقیقی با مدلهای مختلف ندارند، جعبه را باز کنند و به مدارها و قطعات داخلی آن دست بزنند. گاه سیستم داخلی دربازکنها با هم اختلافهای زیادی دارد.
انتهای رپرتاژ آگهی