مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

ترانزیت ۶۸ هزار تنی کالا از گیلان/ کاهش ۷۷ درصدی خروجی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ترانزیت بالغ بر ۶۸ هزار تن کالا از استان گیلان در هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: با افزایش ۱۰ درصدی ترانزیت ورودی استان و کاهش ۷۷ درصدی ترانزیت خروجی از استان مواجه هستیم.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ترانزیت کالا از استان گیلان، اظهار کرد: طی هفت ماهه نخست سال جاری ۶۸ هزار و ۱۶۰ تن کالا از استان ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۴۵ هزار و ۶۷۹ تن از مرز آستارا و ۲۲ هزار و ۴۸۱ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است، افزود: طی این مدت ۴۵ هزار و ۸۴۹ تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد و ۲۲ هزار و ۳۱۱ تن کالا از استان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از افزایش ۱۰ درصدی ترانزیت ورودی استان و کاهش ۷۷ درصدی ترانزیت خروجی از استان خبر داد و تصریح کرد: آرد و چای عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی مدت مذکور هستند.

مرادی با بیان اینکه ۹۲ هزار و ۳۴۷ تن کالا از مرز آستارا وارد کشور شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد داشته و عمده کالاهای وارداتی از مرز آستارا انواع تخته بوده است.

وی اضافه کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری همچنین بالغ بر ۴۱۲ هزار تن کالا از مرز آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸درصد رشد را نشان می دهد. میوه و تره بار نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در مدت مذکور هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با اشاره به میانگین تردد روزانه ۲۰۹ دستگاه کامیون از مرز آستارا، خاطرنشان کرد: ۲۲ هزار و ۵۵۶ دستگاه کامیون طی این مدت به مرز آستارا وارد و ۲۲ هزار و ۷۰۸ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است. همچنین طی این مدت هشت دستگاه وسیله نقلیه مسافری به مرز آستارا وارد و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده اتس.

وی در ادامه به تشریح وضعیت تردد هفت ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت و عنوان کرد: در این مدت با میانگین تردد روزانه ۲۳۵ نفر مسافر حدود ۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۸۸۴ نفر مسافر وارد و ۲۴ هزار و ۷۳۴ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

به گزارش ایسنا، چهار شرکت حمل و نقل بین المللی کالا، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۲۰ نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا در حال حاضر در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99080603183
  • خبرنگار : 50040