فرماندار:

روز اراک فرصتی برای نمایش ظرفیت های این کلانشهر است

فرماندار اراک گفت: روز اراک فرصتی برای شناساندن و نمایش ظرفیت های این کلانشهر است.

حسین بختیاری ۲۸ مهرماه در آیین نواختن زنگ روز اراک در مدرسه صمصامیه بیات با تاکید بر اینکه برنامه ها و مراسم های گرامیداشت روز اراک در نهایت رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، افزود: تنها برنامه حضوری گرامیداشت روز اراک نواختن زنگ اراک است و باقی برنامه ها به شکل مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد و پیش بینی های لازم صورت گرفته است تا مشکلی بروز نکند.

وی با اشاره به ۲۸ مهرماه روز به صدارت رسیدن امیرکبیر که به عنوان روز اراک نامگذاری شده است، گفت: امیرکبیر در عمر حدود ۴ ساله صدارت خود دگرگونی های بزرگی را برای کشور رقم زد و در واقع نامگذاری این روز به نام اراک انتخاب شایسته ای بوده است.

بختیاری تصریح کرد: در شهر اراک پتانسیل های بسیاری وجود دارد که شاید برخی شهروندان از این ظرفیت ها آگاه نباشند و نامگذاری این روز در واقع فرصتی برای شناساندن این ظرفیت هاست، هر چند که با وجود ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ برخی محدودیت ها ایجاد شده است، اما تلاش می شود که ظرفیت های شهر اراک برای مردم نمایش داده شود.

به گزارش ایسنا، در این آیین مرتضی سورانه رییس شورای شهر اراک با اشاره به بیماری کووید ۱۹ بیان کرد: این شرایط نشان می دهد که مسئولان باید مراقبت های بیشتری نسبت به سلامت مردم داشته باشند و این نامگذاری که به مناسبت روز به صدارت رسیدن امیرکبیر است در واقع روزی برای یاد کردن مفاخر و مشاهیر این خطه است و باید تلاش کنیم که این شهر مهد مدنیت باقی بماند.

در این آیین شهردار اراک نیز اظهار کرد: شورای شهر اراک با نامگذاری این روز در واقع دین خود را به این شهر ادا کرد.

محمد کریم شفیعی با بیان اینکه انسان به شهر و اماکن آن هویت می دهد، گفت: اراک با بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، ۷۲۰۰ هکتار وسعت و هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری کلانشهری است که در جهت توسعه کالبدی و توسعه زیرساخت ها حرکت می کند. این توسعه در واقع با تحقق مسائل اقتصاد شهر و فرهنگ آن رقم می خورد، فقر و تهیدستی در حاشیه شهر اراک نشانگر کم کاری است بر این اساس باید با جذب سرمایه گذار، توسعه، آبادانی و جریان اقتصادی و اشتغال را در شهر ایجاد کرد.

شهردار اراک تاکید کرد: نباید مسائل فرهنگی را مورد غلفت قرار داد و در واقع ریشه مسائل شهر و توسعه و شکوفایی شهر با مسائل فرهنگی گره خورده است و امیدواریم که این روز نقطه عطفی در همدلی و توسعه و آبادانی شهر اراک باشد.

به گزارش ایسنا، در این آیین ضمن نواختن زنگ اراک توسط فرماندار، اعضای شورای شهر و شهردار اراک از هوشنگ نواعتقاد یکی از دانش آموزان قدیمی مدرسه صمصامیه بیات تجلیل کردند، همچنین اعضای شورا و مسئولان مدیریت شهری گلزار شهدا را گلباران کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99072820162
  • خبرنگار : 50210