پلاک‌کوبی بیش از ۵۰۱ هزار رأس دام در همدان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از پلاک کوبی و هویت دار شدن ۵۰۱ هزار رأس دام در استان خبر داد و گفت: تا نیمه مهر امسال ۵۰۱ هزار رأس دام سبک و سنگین در استان همدان پلاک کوبی شدند.

علی دولو در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه طرح هویت گذاری دام استان در راستای بهبود نظام آمار و اطلاعات دام موجود، کنترل تردد دام و تعیین و تهیه سیستم‌های پرورش و اصلاح نژاد دام، بهداشت و واکسیناسیون، بیمه دام و جلوگیری از قاچاق دام انجام می‌شود، اظهار کرد: از ابتدای آغاز این طرح در استان همدان ۳۸۲ هزار رأس دام سبک و ۱۱۹ هزار رأس دام سنگین پلاک کوبی شده‌ است.

وی با بیان اینکه در استان همدان بیش از یک میلیون و ۷۳۰ هزار رأس دام وجود دارد، تصریح کرد: در استان همدان یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۵۱۸ رأس دام سبک و ۳۸۴ هزار و ۷۸۶ رأس دام سنگین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به آمار واقعی دام زیربنای کار اقتصادی در تولیدات دامی است، خاطرنشان کرد: بررسی دقیق میزان بهره‌وری در تولید محصولات دامی و برنامه‌ریزی در راستای افزایش آن، کنترل بازار برای دسترسی به میزان تقاضا و عرضه تولیدات دامی و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام کشور، تسهیل در پردازش توزیع نهاده‌های دامی از یک طرف و برنامه‌ریزی برای تولید علوفه مورد نیاز براساس آمار دام کشور از اهدف اجرای این طرح است.

دولو با تأکید بر اینکه هر گونه خرید و فروش و جابه‌جایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع بوده و قاچاق محسوب می‌شود، بیان کرد: عملیات هویت‌گذاری دام صرفاً از طریق مجریان مرکزی و استانی هویت گذاری، مورد تأیید مرکز اصلاح نژاد کشور دارای تفاهم نامه همکاری و زیرمجموعه های شهرستانی و عوامل اجرایی آنها انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به ثبت بیش از ۴۰۳ هزار دام در سامانه جامع هویت، یادآور شد: تا نیمه مهر امسال ۳۴۳ هزار و ۳۸۲ رأس دام سبک و ۶۰۲ هزار و ۲۸۰ رأس دام سنگین در سامانه جامع هویت به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99072115367
  • خبرنگار :