در پی رونمایی از تسلیحات جدید؛

کره‌جنوبی پایبندی پیونگ‌یانگ به توافق‌های صلح را خواستار شد

کره جنوبی امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای یک روز بعد از رونمایی کره شمالی از تسلیحات استراتژیک و تاکتیکی جدید در یک رژه نظامی از این کشور خواست به توافقاتی که درگیری‌های مسلحانه بین این دو کشور همسایه را ممنوع می‌سازند، پایبند باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ ریاست کره جنوبی اعلام کرد، نشستی اضطراری در محل شورای امنیت ملی این کشور با هدف بحث در خصوص تسلیحات و کره شمالی و سخنرانی اخیر کیم جونگ اون، رهبر این کشور برگزار کرده است.

این نهاد در بیانیه‌ای تصریح کرد: ما بر توافقات مختلف حاصل شده میان کره شمالی و کره جنوبی با هدف جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه و جنگ تاکید کردیم.

گرچه کیم جونگ اون در سخنرانی خود بر تداوم تقویت قدرت ارتش کشورش تاکید کرد اما اظهار امیدواری کرد که این دو کشور همسایه بعد از پایان همه‌گیری کروناویروس دوباره دست به دست یکدیگر دهند.

چندی پیش سئول خواستار تحقیقات مشترک با پیونگ‌یانگ درباره حادثه کشته شدن یک مقام شیلات کره جنوبی از سوی سربازان کره شمالی بعد از گم شدنش در دریا شد. کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی امروز مجددا از کره شمالی خواست تا به این درخواستش برای تحقیقات مشترک پاسخ دهد.

وزارت اتحاد مجدد کره در دولت کره جنوبی در بیانیه جداگانه‌ای اعلام داشت، سخنرانی اخیر کیم منجر به صلح و روابط بهتر خواهد شد و برای از سرگیری گفت‌وگو در خصوص مسائلی همچون حادثه تیراندازی سربازان کره شمالی به مقام مذکور، همکاری در زمینه پاسخ به ویروس و کمک‌های انسان دوستانه اظهار امیدواری کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی هم نسبت به تسلیحاتی که به تازگی از سوی کره شمالی رونمایی شده اظهار نگرانی کرد اما گفت با آمریکا به تحلیل دقیق می‌پردازد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072014616
  • خبرنگار : 71415