یک پیشکسوت فوتبال:

اساسنامه انتخابات فدراسیون و هیئت‌ها ایراد جدی دارد

یک پیشکسوت فوتبال با انتقاد از اساسنامه انتخابات فدراسیون و هیئت‌ها گفت: اشخاصی مانند محمود یاوری، رسول کربکندی، حسین چرخابی و... که سال‌ها در فوتبال اصفهان زندگی کرده‌اند، حق رای ندارند، اما یک رئیس هیئت که شاید دو سال است به فوتبال وارد شده می‌تواند رای بدهد.  

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتخابات پیش روی هیئت فوتبال، اظهار کرد: به اصل اساسنامه انتخابات چه در فدراسیون و چه هیئت‌ها ایراد وارد می‌کنم و با آن مشکل دارم. سهم هیئت‌های فوتبال در رای‌گیری بالا است.  

وی ادامه داد: شناخت چنین افرادی از فوتبال اصفهان قطعا کمتر از فردی مثل محمود یاوری یا حسین چرخابی است. افرادی با نفوذ برای انتخابات حضور پیدا می‌کنند تا امکانات به آن ورزش بیاورند، اما بیشتر مواقع چنین کاری را انجام نمی‌دهند و سهم فوتبالی‌ها در انتخابات کم است. 

یاوری با بیان اینکه پیشنهاد می کنم اساسنامه انتخابات هیئت ها اصلاح شود، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم رای هیئت‌های فوتبال در انتخابات فدراسیون به ۵ رای و در سطح استان‌ها به ۳ نفر کاهش پیدا کند و رای‌های کاسته شده به مربیان و پیشکسوتان فوتبال که سال‌ها زحمت کشیده‌اند، داده شود.  

وی گفت: شخصی مانند محمدرضا ساکت اگر مدیرعامل باشگاه سپاهان نبود، نباید حق رای داشته باشد؟ کسی که موفق‌ترین مدیر ۳۰ سال گذشته فوتبال ایران و اصفهان بوده است.  

پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره عملکرد هیئت فوتبال فعلی، تصریح کرد: باید به جای نگاه به گذشته به فکر آینده باشیم و بررسی کنیم کدام فرد یا گروهی می‌تواند به هیئت فوتبال کمک کند. روزی دکتر و یا معلم رئیس هیئت فوتبال اصفهان بود و رئیس هیئت در ورزشگاه تختی بلیت می‌فروخت، اما امروز این رفتارهای درست را نمی بینیم.

یاوری ادامه داد: تشکیلات فعلی هیئت را مناسب می‌بینم، اما معتقد هستم اگر کسی می‌خواهد رئیس هیئت فوتبال شود باید از جنس فوتبال باشد. حرف من با شخص هراتیان نیست، چراکه شنیده‌ام او هم روزی بازیکن فوتبال بوده، حرف من کلی است. 

این کارشناس فوتبال در خصوص اینکه هراتیان را یک مدیر پروازی می‌نامند و آیا چنین رفتاری به نفع فوتبال اصفهان است یا خیر، اظهار کرد: حضور مستمر در هیئت موثرتر است و رئیس هیئت باید در اختیار فوتبال اصفهان باشد. شاید هراتیان به این نتیجه رسیده باشد که اگر رای آورد حضور مستمر در هیئت داشته باشد. 

وی تاکید کرد: به عنوان یک پیشکسوت فوتبال اصفهان دوست داشتم که هیئت فوتبال اصفهان فعال‌تر، به روزتر و تحقیقاتی‌تر باشد تا تصمیمات بر اساس آمار، آنالیز و تصمیمات جمعی گرفته شود، چراکه لیاقت فوتبال اصفهان بیشتر بوده است.

یاوری گفت: پیشنهاد من به شخصی که می‌خواهد رئیس هیئت شود جدا کردن سپاهان و ذوب‌آهن در ذهن خود است و به دنبال ارتقای موجودیت فوتبال اصفهان باشد تا نزدیک به این دو باشگاه شود.

وی با بیان اینکه فوتبال اصفهان اکنون ۵ تیم دسته سه در لیگ کشور دارد، اظهار کرد: امیدوارم امسال سه تیم از اصفهان به دسته بالاتر صعود کنند و فوتبال اصفهان رشد کند و از بازیکنان آکادمی و بومی اصفهان بیشتر استفاده شود. باشگاه سپاهان اکنون تصمیم به استفاده از ۳ بازیکن امید خود در تیم بزرگسالان گرفته که تصمیمی بسیار خوبی است.

به گفته یاوری تصمیم محرم نویدکیا در خصوص استفاده از بازیکنان تیم امید باعث خرسندی است چرا که بازیکنان مستعدی هستند و کمک خوبی به تیم خواهند کرد. 

این پیشکسوت فوتبال  در خصوص اینکه چرا سرمایه‌گذاری مناسبی در ورزش اصفهان نمی شود؟ تاکیدکرد: باید ببینیم سرفصل برنامه کدام یک از کاندیدای فعلی ریاست هیئت این موضوع است. رئیس هیئت فوتبال باید در کارهای کلان برنامه ریزی کند و یکی از این کارها جذب کارخانه‌ها و شرکت‌های اصفهانی در فوتبال اصفهان است و البته شرکت‌ها هم باید از بخشودگی مالیاتی بهره‌مند شوند.

وی درباره ۵ کاندیدای فعلی هیئت فوتبال اصفهان، گفت: فوتبال متعلق به فوتبالی‌ها است و اگر تحصیل و سابقه مدیریت نیز داشته باشند بهتر است. رئیس هیئت باید خود را درگیر مسائل اجرایی و ریز نکند و به دنبال مسائل کلان و فراهم کردن امکانات مناسب برای فوتبال اصفهان باشد و بر روی درآمدزایی از طریق سپاهان و ذوب‌آهن تمرکز نکند.

یاوری در خصوص اینکه استعدادها و بازیکنان آکادمی سپاهان و ذوب‌آهن اکنون در تیم‌های دیگر لیگ‌ برتر بازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: رئیس هیئت باید استعدادیابی در فوتبال اصفهان را بیشتر جدی بگیرد. استعدادهای بسیار خوبی در اصفهان داریم که متاسفانه در حال خارج شدن از اصفهان هستند. تعدادی از این بازیکنان به تهران می‌روند که من اصلا مناسب نمی‌بینم و به خانواده بازیکنان پیشنهاد می‌کنم بچه‌های خود را به تهران حتی برای بازی در استقلال و پرسپولیس نفرستند.

وی افزود: رفتن بازیکنان آکادمی سپاهان و ذوب‌آهن به تیم‌های دیگر  ایراد قرارداد بستن و  توجه نداشتن این دو باشگاه به بازیکنان بوده است. رضا اسدی مورد بی مهری قرار گرفت، اما زمان ویسی با وجود شعار جوان گرایی این بازیکن را از لیست خارج کردند و اکنون کمتر از ۱۰ میلیارد تومان نمی‌توانند با او صحبت کنند. 

این پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: کم توجهی به بازیکنانی مثل علی کریمی، میلاد سرلک، آرمین سهرابیان، سردار آزمون و ... باعث از دست رفتن این بازیکنان و حضور در دیگر تیم‌های مطرح لیگ شده است و اکنون به اندازه دو تیم لیگ‌ برتری بازیکنان آکادمی سپاهان در تیم‌های دیگر حضور دارند.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99071612150
  • خبرنگار :