علیرضا نخعی در جلسه ویدیو کنفرانس شورای آموزش و پرورش لرستان که ۱۵ مهرماه صورت گرفت، با اشاره به همکاری خوب نوسازی در تجهیز مدارس، اظهار کرد: تاکنون یکصد و پنجاه کلاس درس جدید تدارک دیده شده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و مورد استفاده است، در ۳۰۰ آموزشگاه تعمیرات لازم انجام شده و این آموزشگاهها مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین تجهیزات موردنیاز آموزش و پرورش با مساعدت خوب نوسازی تهیه و بین مدارس لرستان توزیع شده است.
وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی، افزود: در سالتحصیلی جدید سه درصد رشد آمار دانشآموز در سطح استان وجود دارد که در این خصوص نیروی انسانی مورد نیاز ساماندهی و ابلاغ آنها صادر شده است.
نخعی توسعه شبکه شاد و فضای مجازی را فرصتی برای رفع آسیبهای آموزشی دانست و اضافه کرد: با توسعه شبکه شاد و فضای مجازی علاوهبر کاهش آسیبهای آموزشی زمینه همکاری دیگر ادارات فراهم شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه تلاش میکنیم هیچ دانشآموزی از تحصیل جا نماند، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۷۰ هزار دانشآموز در سطح استان فاقد گوشی هوشمند هستند برای این دانشآموزان درسنامه تهیه و توسط راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار میگیرد.
وی افزود: اولویت با آموزش حضوری دانشآموزان است و مهمتر از آموزش توجه به سلامت دانشآموزان است، به همین منظور یک کارگروه بهداشت و ایمنی دانشآموزان ایجاد شده و در این راستا سرانه بهداشتی به مدارس اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تقدیر از همکاری و فعالیت رسانهها در انعکاس خوب فعالیتهای آموزشی، اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که واقعیات بیان شود و اولیا اطمینان داشته باشند که در مدارس پروتکلهای بهداشتی رعایت میشود و از رسانهها میخواهیم واقعیات را بیان کنند.
نخعی با اشاره به ارتباط خوب آموزش و پرورش با دانشگاه علوم پزشکی، افزود: بازرسان علوم پزشکی به همراه بازرسین آموزش و پرورش از مدارس بازدید میکنند و اگر تشخیص بر آموزش غیرحضوری باشد آموزش و پرورش حتماً اینکار را انجام میدهد.
حجتالاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولیفقیه در لرستان، نیز در این جلسه، با بیان اینکه امسال با یک وضعیت جدیدی مواجه بودیم که همه تلاش کردند تا بازگشایی صورت گیرد و سالتحصیلی آغاز شود، گفت: در نظام جمهوری اسلامی گامهای بلند و ارزشمندی در راستای گسترش آموزش و پرورش برداشته شده اما عمق کار وسیع و گسترده است کمااینکه هرچه تلاش شود هنوز میدان برای عرصه خدمت باز و گسترده است.
وی با اشاره به راهکارهای کیفیتبخشی به آموزش و پرورش، اظهارکرد: نیاز است در امور مهم و شاخص استانداردها را مشخص و معین کنیم؛ بهطور مثال موفقیت درسی دانشآموزان در لرستان از جهت استانداردها در چه سطحی است و به کجا میخواهیم برسیم.
نماینده ولیفقیه در لرستان با بیان اینکه مسئولیتپذیری و مسئولیتبخشی مدیران و راههای افزایش مسئولیتبخشی باید تعیین و تبیین شود، به تشریح شاخصههای یک مدرسه موفق پرداخت و ادامه داد: بهطور مثال در وضعیت انضباط دانشآموزان شاخص و استاندارد چیست و ما در کجا قرار داریم؟ این شاخصه ما را به تحقق یک مدرسه موفق نزدیک میکند.
وی با تأکید بر اینکه در الگوهای رفتاری و اخلاقی در مدارس در چه نقطهای هستیم و به چه میزانی میخواهیم رشد کنیم؟ افزود: در شاخصه ارتباط با خانوادهها در چه نقطهای قرار داریم و مدرسه موفق از این نظر باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟ چشمانداز ترویج فرهنگ قرآنکریم در مدارس و در نظام آموزش و پرورش چیست؟ میزان ترویج نماز و فرهنگ مهدویت چه مقدار بوده است؟
نماینده ولیفقیه در لرستان با طرح این سؤال که در زمینه سند تحویل بنیادی نظام آموزش و پرورش چهقدر پیشرفت کردهایم؟ ادامه داد: شاخصها باید تعیین شود تا بدانیم در چه نقطهای ایستادهایم.
وی با اشاره به اینکه مدارس ما بهویژه در حاشیه شهرها از نبود تجهیزات مناسب آموزشی رنج میبرند، بیان کرد: تفاوت در ارائه آموزشها به دانشآموزان مشغول تحصیل در حاشیه شهرها با مناطق دیگر نباید وجود داشته باشد.
امیر غفورینژاد، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان نیز گفت: در سطح استان سرانه اختصاصی فضا برای هر دانشآموز پنج متر و ۳۳ سانتیمتر است که در لرستان این میزان قابل توجه است ولی نیازمند کار بیشتر هستیم.
وی افزود: بیش از ۵۰ درصد فضاهای آموزشی لرستان فضاهای ناامن و نیازمند بررسی و ایمنسازی هستند.
انتهای پیام