معاون امور عشایری استان خبر داد

تولید ۶۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر همدان

معاون امور عشایری استان همدان با بیان اینکه ۲۵۰۰ خانوار عشایر در مراتع استان همدان سکونت دارند، گفت: ۶۰۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر استان همدان تولید شده است.

مهدی رضایی در گفت‎وگو با ایسنا، با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار رأسی دام عشایر استان همدان، اظهار کرد: ۲۵۰۰ تن شیر خام و ۴۲۵ تن پشم توسط دام عشایر در استان همدان تولید شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر استان همدان ۱۲ هزار و ۵۷۷ نفر است، تصریح کرد: آبرسانی به عشایر در حین کوچ توسط تانکر صورت می‌گیرد که در سال جاری ۲۴۰۰ مترمکعب آب از این طریق به عشایر استان تحویل داده شده است.

معاون امور عشایر استان همدان با اشاره به تأمین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۰۰۰ تن جو، ۴۲۰ تن سبوس و ۴۵۰ تن آرد به عشایر استان همدان اختصاص یافته است.

وی درباره ابتلای جامعه عشایری استان به کروناویروس، افزود: ۱۸ نفر از عشایر استان مشکوک به کرونا بودند که از این تعداد سه نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۵ نفر نیز با دریافت دارو درمان شدند.

رضایی با اشاره به آموزش دانش‌آموزان عشایری در شرایط کرونایی نیز خاطرنشان کرد: به علت اینکه برخی از دانش‌آموزان عشایری از گوشی‌های هوشمند برخوردار نیستند کلاس های دانش‌آموزان عشایری به صورت حضوری است.

وی با بیان اینکه ۲۵ کلاس درس دانش آموزان عشایری در استان همدان وجود دارد، گفت: به‌طور میانگین هر کلاس ۲۵ دانش آموز عشایری دارد و ۱۷ معلم از جنوب و هشت معلم از همدان به دانش‌آموزان عشایری درس می‌دهند.

به‌گزارش ایسنا، براساس تقویم کوچ و با آغاز فصل سرما، عشایر ۱۵ آبان همدان را به سمت قشلاق ترک خواهند کرد و در ۱۵ اردیبهشت سال آینده به مراتع همدان بازمی‌گردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99071511161
  • خبرنگار :