گیلان؛ پنجمین استان پرتردد کشور در نیمه نخست سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورودی بالغ  بر هفت میلیون خودرو به استان در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در این مدت گیلان پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تردد در استان گیلان در نیمه نخست امسال، اظهار کرد: از اول فروردین ماه لغایت ۳۱ شهریورماه امسال بالغ بر هفت میلیون خودرو به استان وارد شده است.

وی افزود: طبق آمار دریافتی از ۴۲ سامانه ترددشمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان طی مدت مذکور، هفت میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۹۸ وسیله نقلیه وارد استان شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هفت میلیون و ۲۸۸ هزار و ۶۷۸ وسیله نقلیه از استان خارج شده است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۳۳ درصدی در ورود به استان و کاهش ۳۵ درصدی در خروج از استان هستیم.

مرادی، بیشترین ورودی به استان را از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد دو میلیون و ۸۳۰ هزار و ۶۷۹ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: محور رامسر – چابکسر نیز با تعداد دو میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۹ وسیله نقلیه رتبه دوم بیشترین ورودی به استان را دارد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور بیشترین خروجی از استان نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد دو میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۸۴ وسیله نقلیه است، تصریح کرد: استان گیلان از نظر متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی با میانگین ۵۰۵ وسیله نقلیه در ساعت، پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071410569
  • خبرنگار : 50040