تقویت برق آستارا با افتتاح پست ۶۳ کیلوولت

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گیلان گفت: با افتتاح پست ۶۳ کیلوولت آستارا، برق این بندر مرزی تقویت و قابلیت انتقال انرژی به کشورهای همسایه مهیا می شود.

بهمن داراب زاده امروز در جریان بازدید از پروژه های برق آستارا، اظهار کرد: پست ۶۳ کیلوولت آستارا به همراه ۶ طرح دیگر شرکت برق منطقه ای گیلان در اقصی نقاط استان، تا پایان امسال افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر پست ۶۳ کیلوولت، با ظرفیت ۸۰ مگاوات آمپر، خط کابلی تغذیه کننده به طول ۹ کیلومتر و توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت در مجموع با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال نیز افتتاح می شود، ادامه داد: این طرح ها با هدف افزایش ضریب پایداری و رفع ضعف ولتاژ اجرا می شود.

وی به قابلیت انتقال انرژی به کشورهای همسایه از طریق مرز شهرستان آستارا اشاره کرد و افزود: ویژگی گردشگرپذیر بودن و قرار گرفتن در نوار مرزی این شهرستان، بر ضرورت تقویت برق آن افزوده است.

داراب زاده ضمن تأکید بر همکاری های لازم در این خصوص، خاطرنشان کرد: از ۴۹ هزار مشترک برق در آستارا ۷۱ درصد مسکونی، ۱۷ درصد تجاری و بقیه کشاورزی، تولیدی و عمومی است.

غلامرضا مرحبا، نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید، تصریح کرد: شبکه توزیع برق این شهرستان قدیمی است.

وی با اشاره به اینکه با افزایش مصرف برق شاهد قطعی موقت برق در نقاط مختلف شهرستان آستارا هستیم، اظهار کرد: این مشکل باید با مدیریت صحیح و تعامل بین دستگاهی مرتفع گردد.

مرحبا گفت: برخی از روستاهای بخش لوندویل فاقد روشنایی است و در زمینه رفع این کاستی باید مسئولان شهرستانی و استانی همت کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071309870
  • خبرنگار : 50039