وقوع حریق گسترده انبار ضایعات پلاستیکی در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به وقوع یک فقره آتش سوزی در کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی در خیابان نواب صفوی، گفت: با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه این آتش سوزی اکنون مهار شده است.

محمدهادی قانع بعد از ظهر شنبه ۱۲ مهر به خبرنگاران گفت: در پی آتش سوزی کارگاه فرآوری ضایعات پلاستیکی و اعلام شهروندان ، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز، ساعت ۱۲:۳۴ دقیقه امروز به سرعت، نیروهای عملیات ایستگاه‌های ۶، ۳ و ۱۸ را به همراه تانکرهای آب رسان و خودروهای تنفسی به محل حادثه در خیابان نواب صفوی اعزام کرد.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه محل حادثه در مجاورت منازل مسکونی قرار داشت، تیم عملیاتی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

قانع افزود: محل حادثه یک کارگاه به وسعت هزار متر مربع بود که به علت نامعلوم کاملا طعمه آتش شده و در حال سرایت به ساختمانهای همجوار خود بودند.

او ادامه داد: هنگام رسیدن نیروهای عملیاتی به محل حادثه، محیط کاملاً شعله ور بود و شعله‌های آتش و دود از فاصله دور دیده می‌شد و با بررسی‌های اولیه معلوم شد، این کارگاه محل تولید و نگهداری انواع ضایعات پلاستیکی است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز عنوان کرد: شعله‌های آتش به حدی بود که در حال سرایت به منازل مسکونی مجاور آن نیز بود.

قانع بیان کرد: با توجه به قابل اشتعال بودن مواد داخل کارگاه، آتش نشانان به سرعت عملیات خود را با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و چندین رشته لوله آبدهی از چند نقطه آغاز کردند و همزمان با خاموش کردن شعله‌ها، اولویت عملیات را عدم سرایت و گسترش آتش سوزی به منازل مسکونی همجوار قرار دادند.

او عنوان کرد: آتش نشانان با تلاش بی وقفه خود موفق شدند در یک عملیات نفسگیر، آتش سوزی را مهار و از گسترش آتش و سرایت آن به اطراف جلوگیری کنند.

قانع گفت: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک کارگران شاغل در کارگاه و شهروندان آسیبی وارد نشد ودر این عملیات، آتش نشانان پس از لکه گیری و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش سوزی به ماموریت خود پایان دادند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99071309341
  • خبرنگار :