ضرورت ایجاد اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر ضرورت ایجاد اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان تأکید کرد.

مریم بیدخام در جلسه اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان استان قزوین که در سالن جلسات اداره کل آموزش‌وپرورش برگزار شد گفت: بحران کرونا یک وضعیت غیرمترقبه بود که علاوه بر مضایق و مشکلات متعددی که ایجاد کرد باعث غافلگیری خانواده‌ها و نظام آموزشی شد.

بیدخام با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های آموزش مجازی در ایام کرونا اظهار کرد: همکاری و مشارکت خانواده‌ها، در امر آموزش غیرحضوری سبب اثربخشی این‌گونه آموزش‌ها می‌شود چراکه آموزش تعطیلیی ندارد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا با تمام سختی‌هایی که برای جامعه ایجاد کرد اما به‌موازات آن موجب گسترش بهداشت و سلامت، ایجاد شبکه‌های شاد و رشد در آموزش‌وپرورش، تولید محتواهای آموزشی و استفاده از ظرفیت صداوسیما در امر آموزش شده است.

بیدخام با بیان اینکه کرونا باعث ایجاد سبک جدیدی در زندگی مردم شد اظهار کرد: اکنون عملاً آموزش در درون خانواده اتفاق می‌افتد و مدرسه پشتیبان است.

نقاط قوت آموزش غیرحضوری بیشتر است

وی آموزش غیرحضوری را دارای مزایا و معایبی دانست و افزود: با در نظر گرفتن تمامی جوانب مزایا و نقاط قوت آموزش غیرحضوری بیشتر است که برای نکات منفی و نقصان آن بایستی برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد که آموزش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها از آن جمله است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به‌گونه‌ای که اعضای آن با مشاوره و همفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده‌سازان تبیین می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود: با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف روانشناسی و مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم‌نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه‌یافته همکاری مستمری را در حوزه‌های مختلف با آموزش و پرورش داشته باشند.

آموزش سواد رسانه‌ای برای والدین ضرورت دارد

بیدخام با تأکید بر ضرورت گسترش سواد رسانه‌ای برای والدین اظهار کرد: آگاهی والدین نسبت به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای می‌تواند بر کاهش آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد. وی افزود: والدین باید با آگاهی کافی نسبت به ظرفیت فضای مجازی نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه‌ای بیش‌ازپیش برعهده بگیرند.

بیدخام تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع لازم است سواد رسانه‌ای تربیتی ویژه والدین و دانش آموزان درخصوص استفاده از فضاهای مجازی و اجتماعی توسط متولیان امر افزایش یابد تا با مدیریت صحیح از این ظرفیت استفاده شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ایجاد اتاق گفتگو اولیاء و مربیان در مدارس استان را ضروری برشمرد و اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان نمادی از مشارکت خانه و مدرسه است به‌گونه‌ای که اعضای آن با مشاوره و همفکری مسیری را برای تعلیم و تربیت مناسب آینده‌سازان تبیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه ضلع خانواده، مدرسه و جامعه هر سه در توفیقات و ناکامی‌های آموزشی و تربیتی دانش آموزان دخیل هستند افزود: با توجه به ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف روانشناسی و مددکاری این آمادگی وجود دارد که تشکل‌های مردم نهاد با حضور در مدارس کمتر توسعه‌یافته همکاری مستمری را در حوزه‌های مختلف با آموزش‌وپرورش داشته باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99062619883
  • خبرنگار :