مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان:

یک میلیارد مترمکعب، ورودی سیلاب به سدهای استان کرمان/شناسایی متجاوزین به حریم رودخانه‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه پیگیر اسناد بستر رودخانه ها هستیم، اظهار کرد: متجاوزین حریم رودخانه ها از جمله روخانه سیرچ کامل شناسائی و احکام قضائی صادر شده و امسال دو مورد در شهربابک و منوجان در برنامه است که آزادسازی رودخانه را انجام بدهیم.

"علی رشیدی" ظهر امروز ۲۵ شهریورماه در جلسه ستاد مدریت بحران استان کرمان اظهار کرد: بارندگی های مناسب سال جاری موجب ورود بیش از یک میلیارد مترمکعب سیلاب به داخل سدهای استان شده که قبل از فعالیت سامانه بارشی متناسب با پیش بینی بارش، حجم آب سدها را کاهش دادیم و چند نوبت این اتفاق افتاد.

وی افزود: خوشبختانه با این اقدامات هیچگونه بحرانی در محل سدها نداشتیم و حوادثی که رخ داد در رودخانه های فصلی و مسیل ها بود و رودخانه های اصلی بحرانی نداشتند و به موقع مدیریت شدند.

رشیدی تصریح کرد: برای جلوگیری از دخل و تصرف در رودخانه ها و تغییرات طبیعی و غیرطبیعی در مسیر رودخانه ها مطالعات تعیین حد و بستر تا سال قبل ۳۵۲ کیلومتر انجام شده بود و در سال جاری در وسعت ۱۳۹ کیلومتر این کار انجام و اعلام عمومی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه در سال جاری مطالعه بستر و حریم ۱۸۱۳ کیلومتر از رودخانه های استان در برنامه است، گفت: اعتبارات ۸۲۰ کیلومتر از اعتبارات ملی متمرکز و ۵۰۰ کیلومتر از اعتبارات استانی است و جای قدردانی دارد که اعتبارات رودخانه های استان امسال به دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیگیر اسناد بستر رودخانه ها هستیم، اظهار کرد: متجاوزین حریم رودخانه ها از جمله روخانه سیرچ کامل شناسائی و احکام قضائی صادر شده و امسال دو مورد در شهربابک و منوجان در برنامه است که آزادسازی رودخانه را انجام بدهیم.

رشیدی تصریح کرد: تصرفات حریم رودخانه ها شناسائی شده در سال قبل ۲۳۰ مورد و امسال ۳۴ مورد بوده و تاکنون ۲۶۴ کیلومتر تصرفات حریم بستر رودخانه ها شناسائی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان بیان کرد: ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های استان نیاز است تا کار لایروبی و ... انجام شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99062519287
  • خبرنگار : 50187