آغاز کشت پاییزه کلزا در ۹۰۰۰ هکتار از مزارع قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز کشت پاییزه کلزا در سطح ۹۰۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته ۵۷۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته بود که ۴۶۱۱ تُن کلزا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد.

فاطمه خمسه اظهار کرد: بر اساس برنامه الگوی کشت محصولات پاییزه زراعی استان و ابلاغی معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی در سال زراعی جاری سطح برنامه زیر کشت کلزا برای استان قزوین ۹۰۰۰ هکتار تعیین شده است.

وی اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده کشت کلزا در مزارع کشاورزی این استان آغاز شده که با تلاش همکاران سازمان جهاد کشاورزی؛ امید است این میزان سطح زیر کشت  محقق شود .

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، خمسه تصریح کرد: در سال زراعی گذشته استان قزوین از نظر سطح و برنامه تولید محقق شده کلزا توانست رتبه ششم را در سطح کشور به خود اخصاص دهد.

به گفته ی این مقام مسئول؛ در سال زراعی گذشته ۵۷۸۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به زیر کشت کلزا رفته بود که ۴۶۱۱ تُن کلزا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: در سال گذشته ۷۲۶۶ تُن کلزای مازاد بر نیاز کشاورزان به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99062418328
  • خبرنگار :