هاشمی: بدون‌ چالش با شیمیدر بستم/ لیگ بسکتبال ۶ مدعی دارد

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر قم گفت: امسال تیم های خوبی در سطح بالا و پایین داریم اما با توجه به داشته‌ها تنها ۶ تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند.

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جدایی‌اش از تیم بسکتبال مهرام فصل جدید لیگ، گفت: به هر حال بالاخره در ورزش حرفه‌ای این اتفاقات می‌افتد اما من همیشه گفته‌ام که مهرام و تمام تیم‌های بخش خصوصی برایم محترم هستند، امیدوارم وجودشان باعث رونق بسکتبال شده و استمرار داشته باشد. بخش خصوصی باعث داغ شدن تنور بسکتبال کشور می‌شود.

او همچنین دریاره پیوستنش به شیمیدر قم نیز اظهار کرد: مالک باشگاه و آقای صفرزاده به بنده لطف داشتند و پس از مطرح کردن نقطه نظرات یکدیگر، بدون هیچ چالشی به توافق رسیدیم. با توجه به شرایط فعلی هم تیم شیمیدر دیر تشکیل شد اما با حمایت آقایان درغوکاسیان و صفرزاده سعی شده بهترین نفرات جذب شوند تا بتوانیم با تیمی خوب رقابتی خوب داشته باشیم. امیدوارم با حمایت همه عزیزان و مسئولان قم هم در حوزه ورزش و هم استانی، یک فصل خوب را پشت سر بگذاریم.

سرمربی جدید تیم شیمیدر قم، درباره اهداف این باشگاه برای فصل جدید لیگ بسکتبال نیز گفت: ما مدعی قهرمانی هستیم و شرایط مسابقات در طول فصل مشخص می‌کند که چه تیم‌هایی به پلی‌آف برسند اما قطعا تیم‌هایی که به پلی‌آف صعود کنند مدعی قهرمانی هستند. امیدوارم هرگونه آزمون و خطایی داریم در مرحله نخست لیگ انجام شود و در پلی‌آف تیمی آماده باشیم. ما برای قهرمانی تلاش می‌کنیم، شیمیدر هم مانند چند تیم دیگر برای کسب عنوان نخست وارد لیگ شده است.

او در مورد جذب بازیکنانی مثل ارسلان کاظمی نیز گفت: بالاخره باشگاه روی یکسری جوانان سرمایه گذاری کرده و به سرمربی تیم توصیه می‌کند که او را در اندیشه‌های تاکتیکی خود جای دهد، پس ما هم این موضوع را می‌پذیریم. در مورد نفراتی چون ارسلان هم نظر سرمربی را خواستند که با نظر بنده جذب شدند. سعی کردیم از میان بازیکنانی که قرارداد نبسته‌اند بهترین‌ها را انتخاب کنیم، اما مسلما اگر زودتر تیم بسته می‌شد نفرات بهتری هم می‌توانستیم جذب کنیم.

هاشمی در مورد حواشی پیش فصل لیگ نیز گفت: به هر حال فصلی که گذشت ما هم دوست داشتیم بازی‌ها ادامه پیدا کند اما فدراسیون تصمیم درستی گرفت که مسابقات نیمه کاره تمام شود، هرچند که من شخصا دوست داشتم لیگ ادامه پیدا کنه که به خاطر کرونا نشد. به هر حال تیم‌ها هم به نظر جمعی و فدراسیون احترام گذاشته و قبول کردند. تیم‌هایی مثل پتروشیمی هم برای فصل جدید شرایط مالی خود را سنجیده و تیم ندادند که ای کاش این باشگاه تیم می‌داد چون این تیم الهام بخش جوانان آن منطقه بود. کاش مسئولان این تیم پتروشیمی را در لیگ حفظ می‌کردند و شخصا از این موضوع ناراحت هستم. 

او افزود: از نظر پول به نظرم در آن منطقه (ماهشهر) پول زیادی داریم و کاش پتروشیمی را منحل نمی‌کردند. در رابطه با شهرداری گرگان که همه مردم آن‌ها عاشق بسکتبال هستند، مطمئن بودم در لیگ شرکت می‌کند چون در آنجا واقعا با بسکتبال زندگی می‌کنند. خارج از منطق بود که به لیگ نیایند، خوشحال هستم که شهرداری در لیگ حاضر شد و ما جامعه بسکتبال این اتفاق را به فال نیک‌ می‌گیریم چون بهترین هواداران ایرانی برای تیم گرگان است. 

سرمربی پتروشیمی در پایان درباره تیم‌های مدعی قهرمانی نیز گفت: یکسری تیم‌ها که جدیدا به لیگ آمده‌اند خوب بسته شده‌اند، امسال حدودا شش تیم می‌توانند بازی‌های هیجان انگیزی را در سطح بالای لیگ انجام دهند. ذوب‌آهن، مهرام تهران، نفت آبادان، شهرداری گرگان، مس رفسنجان و شیمیدر قم تیم‌های خوبی هستند. این ۶ تیم می‌توانند تنور لیگ را در سطح بالا گرم نگه دارند و در پایین جدول هم تیم‌های خوبی در لول پایین‌تر قرار دارند که این‌ دو سطح مثل زنجیره به هم وصل هستند تا لیگ جذابی داشته باشیم. امیدوارم امسال لیگ خوب باشد که به نفع تیم ملی نیز تمام شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99062216465
  • خبرنگار : 71576