رژیم صهیونیستی طی ۲ ماه ۴۴۲ فلسطینی را آواره کرده است

دفتر سازمان ملل اعلام کرد، در پی اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینی‌ها در دو ماه اخیر ۴۴۲ فلسطینی آواره شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، دفتر سازمان ملل گزارش داد، رژیم صهیونیستی در فاصله ماه‌های مارس تا اوت سال جاری میلادی ۳۸۹ منزل فلسطینی‌ها در کرانه باختری را تخریب کرد و این بالاترین آمار چهار سال اخیر است.

این سازمان در ادامه فاش کرد: اقدامات اسرائیل در تخریب خانه‌های فلسطینی ها در دو ماه موجب آوارگی ۴۴۲ فلسطینی شده است.

طبق گزارش سازمان ملل، مسؤولان رژیم صهیونیستی کمتر از ۹۶ ساعت پس از اطلاع‌رسانی به صاحبان خانه‌ها، اقدام به تخریب آنها می‌کنند.

جیمی مک‌گلدریک، هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین نیز توقف عملیات‌های غیرقانونی تخریب منازل فلسطینی‌ها را با توجه به شیوع ویروس کرونا خواستار شد.

مک‌گلدریک اظهار کرد: سیاست مسؤولان اسرائیلی در تخریب منازل متعلق به فلسطینی‌ها حتی در دوره شیوع کرونا نیز ادامه یافت و در نتیجه آن تعداد زیادی از فلسطینی‌ها بی‌سرپناه شده و بسیاری از آنها امکان دسترسی به خدمات و راه‌های معیشتی خود را از دست داده‌اند.

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین گفت: تخریب ساختمان‌های اصلی در دوره شیوع کرونا به شکل ویژه‌ای موجب نگرانی شده‌ است، شیوع کرونا بر نیازهای فلسطینی‌ها و ابعاد ضعف آنها افزود، در واقع آنها زیر فشار شرایط غیرعادی ناشی از اشغال نظامی که مدت زیادی از آن می‌گذرد، در رنج و سختی هستند.

او افزود: تخریب ساختمان‌ها در اراضی اشغالی در قوانین بین المللی انسانی ممنوع است مگر اینکه برای عملیات جنگی اجتناب‌ناپذیر باشد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99062216133
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها