برندگان اصلی طرح  برق امید چه کسانی هستند؟

نشست اعضای ستاد برق امید و مدیران روابط عمومی شرکت‌های توزیع با حضور مدیرعامل توانیر برگزار شد.

به‌گزارش ایسنا، محمدحسن متولی زاده - مدیرعامل توانیر - در این نشست که ارتباط با مدیران روابط عمومی‌های شرکت‌های توزیع نیروی برق نیز به صورت ویدئو کنفرانسی برقرار شده بود، ضمن تقدیر از مجموعه روابط عمومی‌های صنعت برق به دلیل فعالیت گسترده و اثرگذار در تحقق برنامه ۰۹۹ گفت: با توجه به اجرای برنامه های موفق مدیریت بار در میان مشترکان کشاورزی و صنعتی، دولت برای اجرای طرحی در همین زمینه و به منظور کنترل مصرف مشترکان خانگی نیز وارد عمل شد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه طرح برق امید ممکن است در ابتدا هزینه‌هایی را به صنعت برق وارد کند، خاطرنشان کرد: در بخش برنامه‌های مدیریت بار صنایع و خانگی نیز، پاداشی در حدود ۳۵۰ میلیارد تومان داده شد که در نگاه نخست به نوعی ایجاد هزینه برای صنعت برق محسوب می‌شود، اما با نگاهی عمیق‌تر متوجه خواهیم شد که از سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید جلوگیری می‌کند.
وی سهم بخش خانگی از پیک مصرف را حدود ۵۰ درصد و ۳۳ درصد از مصرف انرژی کل کشور عنوان و اضافه کرد: با کنترل و بهینه سازی مصرف برق بخش خانگی، می توان تاثیر بسیاری بر میزان مصرف انرژی و کنترل پیک کشور گذاشت.
مدیرعامل توانیر نقش روابط عمومی‌های صنعت را در آگاه سازی و فرهنگ سازی مشترکان بسیار موثر دانست و گفت: رمز موفقیت این طرح آگاه سازی مشترکان است و برای این کار باید از شیوه‌های نوین و مختلف استفاده کرد.
متولی‌زاده با انتقاد از کسانی که از اصطلاح برق رایگان برای این طرح استفاده می‌کنند، تاکید کرد: برق رایگان نشده است، بلکه شیوه و نوع مصرف تغییر کرده است.
بنا بر اعلام وزارت نیرو، متولی زاده ادامه داد: در این طرح مشترکانی که بتوانند خود را با الگوهای تعیین شده تطبیق دهند، از تخفیف صد درصدی بهای برق بهره‌مند خواهند شد، اما در صورتی که مصرفشان بالاتر رود، باید هزینه را به صورت کامل بپردازند.
دراین نشست همچنین مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد برق امید - در سخنانی گفت: بخشی از راه برق امید را در پیک مصرف پشت سرگذاشتیم و با اطلاع رسانی‌های خوب و برنامه های مدیریت بار، پیک مصرف در محدوده یک درصد کنترل شد.
رجبی مشهدی با بیان این که هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف بخش خانگی است، اضافه کرد: اجرای صحیح این طرح خواهد توانست پیک سال آینده را نیز کاهش دهد و به همین دلیل روابط عمومی‌های صنعت برق باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این طرح داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر رویکرد و نگرش صنعت برق و وزارت نیرو تغییر کرده است، گفت: در گذشته رویکرد مبتنی بر پاسخگویی به تقاضا و عرضه به میزان ایجاد شده بود؛ به این معنا که هرچه نیاز مصرف افزایش می‌یافت، ظرفیت بیشتری هم باید ایجاد می‌شد.
رجبی مشهدی ادامه داد: با این حال اکنون شاهد تغییر رویکرد و نگرش در داخل صنعت برق هستیم چرا که مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توامان بکارگرفته شده و در همین راستا طرح های مدیریت بار در تابستان اجرا می‌شود.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد برق امید با بیان این که باید تلاش کنیم در سال های آینده هم رشد پیک به یک درصد محدود شود، اظهار داشت: منابع انرژی ما نامحدود نیست و این تغییر رویکرد نیز ناشی از همین محدودیت در منابع است و طرح برق امید بزرگترین قدم در این تغییر رویکرد به شمار می‌رود که به عنوان فراگیرترین طرح در حوزه مدیریت مصرف، باعث درگیر شدن همه مشترکان خانگی خواهد شد.
در این نشست همچنین ابوذرصالحی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل توانیر نیز گفت: عملکرد روابط عمومی های صنعت برق در خصوص طرح برق  امید به صورت روزانه رصد و به منظور انتقال تجارب ارزشمند ایجاد شده، برگزیدگان در قالب جشنواره ای معرفی خواهند شد.
صالحی در عین حال از مدیران روابط عمومی شرکت های زیرمجموعه خواست تا به منظور هم افزایی بیشتر، نسبت به اشتراک گذاری فعالیت ها اقدام کننند.
وی همچنین بر استفاده حداکثری از ظرفیت های رسانه ملی، خبرگزاری ها و فضای مجازی برای آگاه سازی و اطلاع رسانی مشترکان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 99061914922
  • خبرنگار :

برچسب‌ها