دکتر علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکجانبه گرایی در مسائل راهبردی که ارتباط تنگاتنگی با منافع ملی دارد؛ آسیب های فراوانی را به شریان های حیاتی کشور وارد می کند.
وی با انتقاد از بازگشایی زودهنگام مدارس یادآورشد: آغاز سال تحصیلی جدید بدون توجه به تبعات خسارت بار آن در بحران کرونا، از مصادیق رفتار یکسویه و خطرآفرین به شمار می رود.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگشایی بدون مطالعه مدارس در ایام کرونا از منظر روانی ، فرهنگی و اجتماعی در کنار تبعات سنگین بهداشتی و درمانی قابل تامل است، تصریح کرد: دولت در این مسئله حیاتی باید نظر اجماعی قوای مقننه، قضاییه و نیز نخبگان و فرهیختگان کشور را لحاظ می کرد.
دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با تاکید بر مسئولیت کلیدی وزارت آموزش و پرورش در این ارتباط افزود: حفظ سلامتی دانش آموزان در مدارس بر عهده وزارت آموزش وپرورش است.
کریمی فیروزجایی لزوم تغییر رویکرد ستاد ملی کرونا در این ارتباط را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به خاطر ایفای نقش ضعیف در زمینه بازگشایی مدارس نمره قابل قبولی نگرفت.
این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت توجه به مولفه های اثر بخش در حفظ انسجام ملی گفت: هرگونه تلاش برای گسست انسجام و وحدت و اعمال رویکرد ناصواب در عرصه هم افزایی ملی محکوم به شکست است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود مجلس برای بررسی مشکلات ناشی از بازگشایی زودهنگام مدارس خبر داد و افزود: برای مراقبت از سلامت روح و روان و جسم نوآموزان و دانش پژوهان کشور ،مجلس به وظیفه اساسی خود عمل خواهد کرد.
انتهای پیام