فرماندار خبر داد

اختصاص ۱۰۰ میلیون اعتبار برای مطالعات طرح آبخوان‌داری در کبودراهنگ

فرماندار شهرستان کبودراهنگ از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون تومانی برای مطالعات اجرای طرح آبخوان‌داری و پخش سیلاب تجرک این شهرستان برای مهار و کنترل سیل و تغذیه سفره های آب زیرزمینی منطقه از اعتبارات شهرستانی خبر داد.

 حجت الله مهدوی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به منظور بررسی مشکلات طرح های آبخیزداری و توسعه پروژه های جنگل، با بیان اینکه حفاظت از ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه‌ منابع طبیعی یک وظیفه و مسئولیت همگانی است، خاطرنشان کرد: جنگل‌ها و مراتع میراث ماندگاری هستند که از نسل‌های گذشته به ما رسیده و همه باید در حفظ، نگهداری و انتقال آن به نسل‌های آینده مسئولیت پذیر باشیم.

وی با بیان اینکه باید با کمک دستگاه‌های دیگر در توسعه طرح های منابع طبیعی به ویژه ایجاد فضای سبز و توسعه جنگل در شهرستان با همت و جدیت تلاش کنیم، افزود: همواره خودمان را به عنوان سربازان منابع طبیعی می دانیم و با عشق و علاقه به طبیعت و منابع طبیعی آماده هر گونه تعامل و همکاری هستیم.

مهدوی اظهار کرد: با طرح های منابع طبیعی آشنایی دارم و سرباز منابع طبیعی هستم و افتخار می کنم که در طول خدمتم یک جنگلبان بوده ام و به این شغل افتخار می کنم و همواره دست همکاران منابع طبیعی را می بوسم.

وی با بیان اینکه بدون شک کاهش آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به تعامل و همکاری همگانی به ویژه ساکنان محلی، شوارهای اسلامی و دهیاران دارد، تصریح کرد: کبودراهنگ از شهرستانهای کمتر توسعه یافته بوده و سعی و تلاش ما این است که در مسیر رشد و بالندگی آن حرکت کنیم.

مهدوی یکی از نگرانی های شهرستان را کمبود فضای سبز و جنگلکاری دانست و بر لزوم توجه به بخش توسعه جنگل تأکید کرد و گفت: جنگلکاری حاشیه جاده سه راهی ویان به کبودراهنگ باید واکاری و تقویت شده و از گونه های بومی و مقام محلی استفاده شود که نیاز کمی به آبیاری داشته باشند.

وی از طرح توسعه جنگلکاری محور مواصلاتی کبودراهنگ به شیرین سو در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: درصدد هستیم در صورت تخصیص اعتبارات لازم توسعه جنگلکاری این محور را آغاز کنیم و منابع طبیعی در این رابطه طرح مطالعاتی را انجام خواهد داد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ با تأکید بر اهمیت و جایگاه منابع طبیعی و اثرات آن در زندگی مردم ابرازامیدواری کرد که در آینده نزدیک با برنامه ریزی های صورت گرفته، پیگیری های بیشتری برای تسریع و اجرای طرح های منابع طبیعی به ویژه توسعه جنگل انجام پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز با قدردانی از فرماندار شهرستان کبودراهنگ به علت حمایت های مادی و معنوی از طرح‌های منابع طبیعی این شهرستان گفت: همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی یک ضرورت اجتناب پذیر است.

اسفندیار خزائی با بیان اینکه آبخیزداری سازنده‌ترین راهکار مقابله با کم آبی وخشکسالی است، خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان صورت گرفته و امسال نیز نزدیک به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری شهرستان اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری و هدایت آب‌های سطحی علاوه بر کاهش خسارات ناشی از سیلاب‌های فصلی در تقویت منابع آبی و افزایش تولیدات کشاورزی نقش مؤثری در بهبود و رونق اشتغال دارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99061813703
  • خبرنگار :