کارگاه درودگری میراث فرهنگی ابرکوه دوباره جان گرفت

رئیس اداره میراث فرهنگ ابرکوه از جان گرفتن دوباره‌ی کارگاه درودگری میراث ابرکوه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

«حمید مشتاقیان» در گفت‌وگو با ایسنا در این باره تصریح کرد: کارگاه هنری مرمت و ساخت آثار چوبی(درودگری) اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه پس از سالیان طولانی که دچار رکود شده و به فراموشی سپرده شده بود، دوباره احیا شد.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه مذکور با مشارکت بخش خصوصی در تابستان سال‌جاری و با برند «ابر چوب» دوباره راه‌اندازی شد.

مشتاقیان ادامه داد: کارگاه نجاری ابرچوب، فضایی نیمه صنعتی است که در دل بافت تاریخی در محله دروازه میدان ابرکوه و در مجاورت خانه تاریخی امیدسالار قرار دارد.

وی با بیان این که حرفه دوردگری(نجاری) همواره از جمله حرفه‌های مورد توجه و جذاب در بین عموم بوده است، ابراز کرد: کار با چوب به دلیل ویژگی‌های چوب، رنگ، جنس و بوی آن، جذابیت دو چندانی به این حرفه داده و نجاران غالباً  آثار بسیار ارزشمندی را تولید کرده و بر جای می‌گذارند.

این مسئول اضافه کرد: در دسترس بودن چوب، ماهیت زنده آن و همچنین طبیعت گرم این ماده اولیه موجب شده است تا از آن در صنایع مختلف اعم از لوازم خانگی تا ساخت سازه‌های چوبی و سازهای موسیقی به طور گسترده استفاده شود.

مشتاقیان در پایان تأکید کرد: نجاری که همیشه حرفه‌ای سنتی به حساب می‌آمده، در سال های اخیر با توجه به فراگیر شدن استفاده از مواد خام، مورد توجه بیشتری نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061611587
  • خبرنگار :