مدیرکل آموزش و پرورش استان اعلام کرد

احتمال فراهم نبودن آموزش مجازی در ۱۵ درصد مدارس روستایی و عشایری بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شورای مدارس مرجع تصمیم گیری برای انتخاب شیوه آموزش از بین شیوه های حضوری، مجازی و ترکیبی است.

علیمراد کرمی در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان در دبستان دخترانه باهنر بندر بوشهر، اظهار کرد: در حالی که در سال های گذشته در روز بازگشایی، مدارس پر از شور و نشاط دانش آموزان بود اما امسال به اجبار بازگشایی مدارس به صورت نمادین و با محدودیت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این سال تحصیلی، تصمیمات ستاد ملّی و استانی کرونا و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش مبنای فعالیت مدارس است، خاطرنشان کرد: در دومین روز سال تحصیلی، شورای مدارس که متشکل از مدیر، نماینده معلمان و نماینده اولیا است، بر اساس ظرفیت ها پتانسیل ها، شرایط منطقه و مدرسه، شیوه فعالیت برای آموزش دانش آموزان از بین شیوه‌های سه‌گانه حضوری، مجازی و تلفیقی تصمیم گیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، با اشاره به شرایط کرونایی جامعه گفت: در این سال تحصیلی باید ضمن افزایش نظارت‌ها، متناسب با شرایط روز تصمیم گیری کنیم و انعطاف در تصمیم یکی از ویژگی‌های این سال تحصیلی است.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، وی اولویت آموزش و پرورش را آموزش حضوری دانست و تاکید کرد: در این سال تحصیلی نیازمند مشارکت و همراهی خانواده‌ها، مسئولان محلی و دستگاه های اجرایی هستیم تا بتوانیم سال تحصیلی خوبی داشته باشیم.

کرمی تعداد دانش آموزان استان بوشهر را ۲۴۵ هزار نفر دانست و بیان کرد: ۱۵ هزار فرهنگی در ۲۲۰۰ مدرسه فعالیت آموزشی می‌کنند.

این مسئول تعداد کلاس‌های درس را ۷۵۰۰ کلاس اعلام و خاطرنشان کرد: در ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس مناطق روستایی و عشایری ممکن است از لحاظ تجهیزات و زیرساخت‌ها، امکان آموزش به صورت مجازی فراهم نباشد که برای این مدارس به شیوه حضوری یا از طریق درس‌نامه راهبران آموزشی، آموزش آنها پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99061510669
  • خبرنگار :