درخواست فرماندار نهبندان از مدیرعامل آب منطقه‌ای استان؛

لزوم تسریع در احداث سد بندان

فرماندار نهبندان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه سد بندان طولانی شده است، گفت: لازم است این پروژه از محل مصوبات سفر اخیر وزیر نیرو برای احداث چهار سازه در شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی مورد توجه قرار گیرد.

مجید بیکی، دوشنبه شب ۱۰ شهریور در نشست با  مدیرعامل آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه ۵۵ چاه کشاورزی نهبندان نیاز به نصب کنترل هوشمند دارند، اظهار کرد: برای رفع دغدغه مالکین این چاه‌ها، نیاز است تا جلسات منظم و توجیهی با کشاورزان برگزار شود تا مردم به مزایای کار آشنا و توحیه شوند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پروژه سد بندان، یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه طولانی شده است و  طبق برآورد سال گذشته برای تکمیل این سد نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 وی افزود: احداث سد تغذیه مصنوعی در روستای چاهداشی که مطالعات آن در مرحله تصویب است، ضروری است.

احمد قندهاری،  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: شهرستان نهبندان ۱۱۰ میلی متر بارش و ۱۰ میلی متر هم کسری مخزن دارد؛ بنابراین نصب کنتور هوشمند باید هرچه زودتر در دستور کار قرار گیرد.

 وی افزود: در هر مکان که کنتور حجمی نصب شده کیفیت آب در آبخوان به نسبت قابل توجهی بهبود یافته است، نصب کنتور هوشمند الزامی و قانونی است و کسانی که کنتور نصب نکرده‌اند تخلف و کم کاری کرده‌اند.

 قندهاری با بیان اینکه نصب نکردن کنتور هوشمند غیرقانونی است، گفت: الزام برای کنتورگذاری ۱۰۰ درصدی در استان باید انجام شود.

وی یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبارات، سد بندان شهرستان نهبندان امسال تکمیل نمی‌شود، اما جزء پروژه‌های با اولویت این شرکت در سال آینده برای اتمام پروژه خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061107528
  • خبرنگار :